موضوعات داغ

بی ام و سری 5 جدید مدل 2021 رسماً معرفی شد؛ انتقادها به طراحی جدید + فیلم

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
بعد از پشت سر گذاشتن یک جریان ثابت از انتشار تصاویر جاسوسی نسخه جدید بی ام و سری 5، در نهایت کمپانی خودروسازی بی ام و نسخه با طراوت و جدید سری 5 را با تغییرات ظاهری و همچنین بروزرسانی های بخش فنی معرفی کرد.
بی ام و برای عقب نماندن از رقبای خود همچون مرسدس بنز E کلاس، آئودی A6 و یا حتی جنسیس G80، نسخه جدید بی ام و سری 5 را با تغییراتی نسبتاً خوبی معرفی کرده و همچون برادر کوچک تر خود، به همراه یک سیستم محرک نیمه هیبریدی پیشرفته و همچنین یک سیستم محرک پلاگین هیبریدی بروزرسانی شده است. اگرچه تغییرات ظاهری این خودرو باعث شده تا از نظر برخی ها یک قدم رو به عقب برای جذابیت مثال زدنی محصولات بی ام باشد و همین موضوع باعث می شود تا افزایش سهم بازار در مقابل رقبای این خودرو کمی سخت باشد.
اگر انتظار تغییرات گسترده و انقلابی از سری 5 جدید دارید، باید گفت که این بروزرسانی ممکن است برای شما راضی کننده نباشد. به طور کلی نسخه جدید بی ام و سری 5 از طراحی جدید چراغ های جلو بهره مند شده و تکنولوژی آن نسبت به قبل پیشرفته تر شده است و می توانیم چراغ های روشن تر و همچنین LED های خطی بیشتری را شاهد باشیم که همین الگو برای نسخه جدید بی ام و سری 3 هم استفاده شده است، اما در جزییات بایکدیگر متفاوت هستند.

بی ام و سری 5

بی ام و سری 5

در داخل کابین تغییرات کمتری اعمال شده است، اما در مقابل تکنولوژی های بیشتر و بروزتری مورد استفاده قرار گرفته است که در این خصوص می توانیم به فناوری iDrive 7 متشکل از یک صفحه نمایشگر 12.3 اینچی لمسی جدید به عنوان گزینه استاندارد در تمامی مدل ها اشاره داشت و همچنین امکان اتصال از طریق اپل کارپلی و یا آندروید به خودرو فراهم شده است.
برای سال 2021، بی ام و گزینه های مولد قدرت خود را حفظ کرده و این خودرو در مدل های مختلفی همچون 530i، مدل 530e پلاگین هیبریدی، مدل 540i و همچنین مدل M550i به مشتریان عرضه خواهد شد، اما تغییر بزرگ در نسخه جدید می تواند یک سیستم محرک نیمه هیبریدی برای پیشرانه شش سیلندر مدل 540i باشد که باعث کارآمدی بیشتر و پاسخگویی بهتر آن خواهد شد، ولی میزان خروجی قدرت آن 335 اسب بخار باقی مانده تا سیستم محرک نیمه هیبریدی جدید این مدل تنها به پاسخگویی بهتر موتور کمک کند.

بی ام و سری 5

بی ام و سری 5

نسخه پلاگین هیبریدی 530e نیز با دریافت بروزرسانی، حالا خروجی قدرت 288 اسب بخاری و گشتاور 420 نیوتن متری از موتور 2 لیتری توربوشارژر و یک موتور الکتریکی استخراج می کند که نسبت به مدل های فعلی با افزایش قدرت 40 اسب بخاری همراه بوده است.
قوی ترین نسخه ممکن یعنی M550i نیز با موتور 4.4 لیتری هشت سیلندر خود می تواند 523 اسب بخار قدرت و چیزی حدود 723 نیوتن متر گشتاور در اختیار کاربرانش قرار دهد که با هدایت این نیرو به سمت چرخ ها، حداقل شتاب صفر تا 96 کیلومتر برساعت 3.6 ثانیه و حداکثر سرعت محدود شده 250 کیلومتر برساعت بدست می آید.
نسخه جدید سری 5 در نسخه پایه خود با قیمت 54 هزار و 200 دلار، در نسخه 530e پلاگین هیبریدی با قیمت 57 هزار و 200 دلار، در نسخه 540i با قیمت 61 هزار و 750 دلار و همچنین در قوی ترین نسخه خود با قیمت 76 هزار و 800 دلار به فروش خواهد رسید.

نظرات کاربران

3 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1399/3/7
کلا همه ی ماشین ها ی جدید مثل همین بی ام و خیلی سوسول شدن دیگه اون عباهت رو ندارن مثل همین سری ۵ مدل ۲۰۱۴ یه عباهت خاصی داشت یا مرسدس S500 دیگه اون عباهت رو ندارن 😭😭😭
1399/3/7
👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻
👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻
👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻
👈🏻👈🏻👈🏻 فرانسه👉🏻👉🏻👉🏻
👈🏻👈🏻👈🏻پژو.رنو👉🏻👉🏻👉🏻
👆🏻👆🏻👆🏻👆🏻👆🏻👆🏻👆🏻👆🏻
👆🏻👆🏻👆🏻👆🏻👆🏻👆🏻👆🏻👆🏻
👆🏻👆🏻👆🏻👆🏻👆🏻👆🏻👆🏻👆🏻
1399/3/8
طراحیش اون خشونت و جذابیت نسل های گذشته رو نداره ولی هر چی باشه از ب ام و سری هفت شوفاژ خوشگل تره