موضوعات داغ

فیس‌لیفت کیا ریو با پیشرانه نیمه هیبریدی رونمایی شد

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
اولین بار در ژانویه سال جاری فیس‌لیفت کیا ریو را دیدیم، زمانی که این شرکت کره‌‌ای یک نمونه اولیه از این مدل را با مقدار زیادی پوشش‌های استتاری تست کرد. حالا پس از پنج ماه، کار توسعه این هاچ‌بک کامپکت کوچک تمام شده و زمان آن فرا رسیده تا ریو به طور رسمی با ظاهر جدیدش رونمایی شود. به فیس‌لیفت ریو سلام کنید.
این مدل از نظر بصری تفاوت زیادی با مدل‌های قبلی خودش ندارد، اما دارای نمای جلویی ساده‌تر و سپر تهاجمی‌تر با چراغ‌های مه‌شکن جدید است. استفاده از چراغ‌های ال‌ای‌دی روی همه مدل‌ها به عنوان استاندارد، یکی از ویژگی‌های جدید و قابل توجه این مدل است. دو رنگ بدنه جدید هم به همراه یک سری چرخ‌های ۱۶ اینچی با طراحی هشت پره در دسترس هستند.
بزرگ‌ترین تغییر در داخل کابین، صفحه نمایش ۸ اینچی جدید در کنسول مرکزی و نمایشگر دیجیتالی ۴.۲ اینچی در خوشه ابزار راننده است. علاوه بر این، گزینه‌های سفارشی سازی جدیدی در دسترس هستند، در حالی که مدل‌های جی‌تی از تزئینات داخلی شبه فیبر کربنی بهره می‌برند.

کیا ریو

کیا ریو

مهم‌ترین ارتقا در زیر کاپوت پنهان شده ‌است. کیا در این مدل از یک موتور ۱ لیتری نیمه هیبریدی جدید استفاده کرده که جایگزین موتور کاپا ۱.۰ T-GDi قبلی ریو شده است. این پیشرانه الکتریکی شده یک موتور احتراقی سه سیلندر را با یک استارت ژنراتور یکپارچه ترکیب کرده تا انتشار آلودگی هوا را حدودا ۸ درصد کاهش دهد. از نظر قدرت خروجی، این پیشرانه جدید به اندازه نسخه قبلی یعنی حدود ۱۰۰ یا ۱۲۰ اسب‌بخار توان تولید خواهد کرد.
این پیشرانه نیمه هیبریدی با یک گیربکس دستی با کنترل الکترونیکی کلاچ همراه شده است. کیا توضیح داده این گیربکس جدید با سیستم هیبریدی یکپارچه شده تا موتور را زودتر از زمانی که خودرو می‌خواهد حین حرکت با دنده خلاص متوقف شود خاموش کند. موتور بنزینی ۱ لیتری ریو از این پس با یک گیربکس دستی شش سرعته و یک گیربکس دوکلاچه هفت سرعته عرضه خواهد شد. همچنین یک موتور تنفس طبیعی با توان ۸۴ اسب‌بخار عرضه می‌شود.
فیس‌لیفت ریو طی سه ماهه سوم سال میلادی در اروپا عرضه خواهد شد. هنوز اطلاعاتی درباره مدل مخصوص آمریکا منتشر نشده است.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد