موضوعات داغ

ضرر 13 میلیون دلاری ویلیامز و عواقب آن

عکس مطلب اول
تیم فرمول یک ویلیامز، در نظر دارد تا قسمتی یا کل تیم خود را به فروش برساند. این تیم بریتانیایی در سال 2019 سقوط سطح درآمدش از 130.7 میلیون دلار به 95.4 میلیون دلار را تجربه کرد. درآمد خالص این تیم در فصل 2018، رقم 12.9 میلیون دلار بود اما در فصل گذشته آن‌ها متحمل 13 میلیون دلار ضرر شدند. بحران اقتصادی فعلی که گریبان همه تیم‌ها را گرفته است، می‌تواند تیر خلاص بر پیکره ویلیامز باشد. بیانیه گروه ویلیامز بدین شرح است:

’’ هیات مدیره گروه ویلیامز در حال بررسی تمام استراتژی‌های مختلف در دسترس برای کارخانه است. انتخاب‌هایی که در نظر گرفته شده‌اند بدین صورت می‌باشند اما این انتخاب فقط به آن‌ها محدود نیست: پیدا کردن سرمایه‌ای جدید برای ادامه این تجارت، فروش اقلیت سهام گروه ویلیامز، فروش اکثریت سهام گروه ویلیامز که شامل احتمال فروش کل کارخانه نیز می‌باشد.
در حالی که هنوز تصمیم نهایی در این خصوص گرفته نشده است، برای تسهیل بحث و گفتگو با افراد علاقمند، این کارخانه شروع فرآیند رسمی فروش را اعلام می‌کند.‘‘

ویلیامز، تست پیش فصل 2020

ویلیامز، تست پیش فصل 2020

همچنین تیم ویلیامز از فسخ قرارداد اسپانسر اصلی و شریک نام تجاری خود، یعنی ROKiT، خبر داده است. مایک اودریسکول، مدیر ارشد اجرایی این شرکت می‌گوید که انتظار داشت تا این همکاری تا پایان سال 2023 ادامه یابد، اما کاهش سطح درآمد و ضرر زیاد ناشی از بحران فعلی و همچنین عملکرد ضعیف ویلیامز دلایل اصلی این قطع همکاری هستند. بیانیه تیم ویلیامز در این خصوص بدین شرح می‌باشد:

’’ البته فصل 2020 فرمول یک در اثر شیوع بیماری کووید-19 مختل شده است و این مورد بر درآمد حقوق تجاری ما در این سال تاثیرگذار خواهد بود. تیم ما اعلام می‌کند که با شریک نام تجاری خود، ROKiT، و اسپانسر اصلی‌مان، کارخانه نوشیدنی ROK، قطع همکاری می‌کنیم.
همانند بسیاری از کسب و کارهای دیگر، ما اقدامات گسترده‌ای برای کاهش [ضرر]، از جمله مرخصی طولانی مدت اکثر کارکنان‌مان، انجام داده‌ایم. هنگامی که این بحران جهانی فروکش کند، همه در ویلیامز مشتاق شروع فصل جدید خواهند بود.‘‘

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد