موضوعات داغ

کاهش تدریجی سهمیه بنزین پایه وانت بارها

عکس مطلب اول
فرامرز مداح معاون برنامه ریزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای درباره سهمیه بنزین پایه وانت بارها عنوان کرد که طبق تصمیمات کارگروه تخصیص سوخت برای وانت بارها و سواری های درون شهری و برون شهری، در ناوگان وانت بار‌ کم مصرف و پرمصرف نیز نظیر ناوگان کامیونی درون و برون شهری، ‌به تدریج در حال حرکت به سمت کاهش‌ سهمیه سوخت پایه هستیم. بر این اساس ناوگانی نظیر ناوگان کامیونی، بر اساس پیمایش، عملکرد و دریافت بارنامه، سوخت دریافت خواهند کرد.
به گزارش خودروبانک و به نقل از فارس، معاون برنامه ریزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای افزود: در مرحله اول سهمیه ای پایه کاهش می یابد، اما کسانی که ثبت نام کارت هوشمند انجام داده اند و‌ بارنامه دریافت می کنند، سهمیه سوخت پیمایشی می گیرند.
مداح در ادامه بیان داشت:پس از سهمیه بندی بنزین و افزایش قیمت آن، کارگروه تخصیص سوخت برای وانت بارها و سواری های درون شهری و برون شهری در مصوبه ای بنزین پایه برای وانت بارهای کم مصرف را 300 لیتر درماه و وانت بارهای پرمصرف را 400 لیتر در ماه تعیین کرد
وی اظهار داشت: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده می بایست از خردادماه امسال سهمیه سوخت پایه ناوگان وانت کاهش یابد، اما به دلیل شیوع ویروس کرونا حدود یکماه به تعویق افتاد و از تیرماه سهمیه های بنزین پایه وانت بارها به صورت تدریجی و پلکانی کاهش می یابد و ناگهانی نخواهد بود و معمولا 50 تا 100 لیتر است.
معاون برنامه ریزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت: وانت بارهای کم مصرف و پرمصرف در دو دسته تقسیم بندی شده اند، به عنوان مثال پیکان بارها کم مصرف هستند و وانت های نیسان نیز پر مصرف محسوب می شوند که سهمیه های به ترتیب 200 لیتر و 300 لیتر به صورت پایه در کارت آنها شارژ می شود، اما برای کسانی که ثبت نام کارت هوشمند کرده اند مابه التفاوت این رقم که پیمایش داشته اند، در کارت‌های بانکی آنها پول شارژ می شود.
گفتنی است غلامحسین دغاغله مدیر‌کل دفتر حمل و نقل کالای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای‌، بر اساس مصوبه کارگروه چندی پیش اعلام کرد: پیش بینی شده بود در 2 ماه، هم سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای و هم وزارت کشور امکان را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ برای ثبت نام وانت بارها و مستند کردن پیمایش آن‌ها فراهم کنند، ما در سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای‌ تجربه سهمیه سوخت گازوئیل در بخش ناوگان کامیونی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ داشتیم و از این بابت نگرانی وجود نداشت، ‌سهمیه‌ بنزین پایه وانت بارها از یک تا دو ماه آینده، به تدریج‌ کاهش خواهد یافت و‌ هر ماه 15 تا 20 درصد سهمیه پایه، کاهش می یابد تا به مرحله ای برسیم که همه تخصیص سوخت ها بر اساس پیمایش باشد و سهمیه بنزین پایه کاهش اساسی یابد.

نظرات کاربران

5 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1399/3/10
بگين نمیخوایم همین سهمیه 1500 تومنی هم بدیم بهتره
هر روز يه فيلم بازی میکنند مثل همون فیلم 3 تومن شد بنزین که گفته بودن قرار نبود بشه
مسخره اس
1399/3/11
دیگه دارن یکاری میکنن مردم بشین تو خونه دیگه گشنه بمونن
1399/3/11
والا ما یه نیسان داریم. الان تو خرجش موندیم ۱ پرمصرف۲ لاستیک عقب جفت ۳ ملیون الان لاستیکمان نخ درامده۳ بیمه سنگین مبلغ بالا۴ کار این خودرو در بازار اندکه خیلی کم
----------------
حالا اگه بنزین هم قطع شه قطعاً باید بفروشیم
ما فقط کار روستا انجام می دادیم فقط همین
1399/3/11
آخه یعنی چی هرماه 15تا20درصدکاهش میابدکسی که داخل شهرترددداردتکلیف چیه
1399/3/11
بابا به پیر به پیغمبر همینجوری هم من به زندگیم نمیرسم چرا اینقد فشار میذارید رو زندگی به ولله زندگی کردن واسم ارزو شده یه روز خوش ندارم