موضوعات داغ

لاستیک خودرو به زودی گران می شود؛ حذف ارز دولتی برای واردات لاستیک

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
عبدالرضا صالحی، دبیر انجمن تولید کنندگان ماشین آلات سنگین با اشاره به حذف اختصاص ارز دولتی برای واردات لاستیک خودرو، اعلام کرد که مدیرکل دفتر خدمات بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت با ارسال نامه ای به رئیس انجمن صنفی صنعت تایر، از عدم اختصاص ارز 4200 تومانی به لاستیک خبر داد و بر این اساس، ارز تخصیصی به این گروه کالایی نیمایی خواهد شد.
به گزارش خودروبانک و به نقل از تجارت نیوز، عبدالرضا صالحی دبیر انجمن تولیدکنندگان ماشین آلات سنگین راهسازی و معدنی، در ادامه صحبت های خود اضافه کرد که اخیرا وزارت صنعت، معدن و تجارت با ارسال نامه ای به رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی صنعت تایر اعلام کرد که از امروز لاستیک و مواد اولیه لاستیک از گروه 1 دریافت ارز خارج شده و به گروه 2 منتقل شده است و برهمین اساس، ارز اختصاص یافته هم نیمایی خواهد شد.
با حذف ارز دولتی از لاستیک، احتمالا طی روزهای آینده شاهد افزایش قیمت لاستیک خواهیم بود و همچنین به دلیل افزایش میزان تقاضا و کمبود مواد اولیه، عرضه لاستیک هم تاحدودی کاهش پیدا کرده است و کمبود آن در بازار احساس می شود. باوجود تولید لاستیک در کشور، بخشی از مواد اولیه لاستیک خودروهای سواری وارداتی است و در خصوص لاستیک های کامیون و خودروهای سنگین، به صورت کامل به واردات لاستیک وابسته هستیم و هنوز تکنولوژی تولید لاستیک سنگین در کشور راه اندازی نشده است. حال با تخصیص ارز نیمایی به لاستیک خودروهای سواری و سنگین، به احتمال بسیار زیاد شاهد افزایش قیمت آن خواهیم بود و در نتیجه بحث روانی آن بر روی قیمت خدمات و یا حتی کرایه های تاکسی و سرویس های حمل و نقل باری و عمومی تاثیرگذار خواهد بود.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد