موضوعات داغ

نخستین پیش نمایش لکسوس IS مدل 2021 منتشر شد

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
نخستین پیش نمایش از نسخه جدید سدان لوکس ژاپنی یعنی لکسوس IS مدل 2021 منتشر شد. این خودرو در تاریخ نهم ژوئن به طور رسمی معرفی خواهد شد. این خودرو پاسخ ژاپنی‌ها به نسل جدید بی ام و سری 3 است و انتظار می‌رود یکی از پرفروش‌ترین محصولات لکسوس در بازار آمریکای شمالی باشد.
خبرنگاران بسیاری پس از منتشر شدن خبر عرضه نسل جدید لکسوس IS شگفت زده شدند، چرا که تا پیش از این هیچ‌گونه تصویر جاسوسی از این خودرو به بیرون درز نکرده بود. نسل سوم سدان جمع و جور لکسوس هفت سال پیش به بازار عرضه شده بود و اکنون وقت تعویض نسل فرا رسیده است. نکته جالب در مورد نسل جدید لکسوس IS، استفاده از چراغ‌های یکپارچه در این خودرو است که به تازگی در محصولات لکسوس دیده می‌شود.
لکسوس فعلا تمایل ندارد جزئیات محصول جدید خود را منتشر کند و سعی دارد تا مخاطبین را برای تاریخ نهم ژوئن حریص نگه دارد. مطابق اطلاعات منتشر شده از نسل جدید لکسوس IS، همچنان با یک پیشرانه V8 زیر کاپوت این خودرو مواجه خواهیم بود، هر چند معلوم نیست این موتور تنفس طبیعی است یا آن‌که مانند لکسوس LC F از سیستم توربو دوقلو بهره می‌برد.
برخی شایعات نیز حاکی از آن هستند که لکسوس IS براساس پلتفرم جدید تویوتا یعنی TNGA-L توسعه نیافته و براساس ساختارهای قدیمی ساخته شده است. برخی نیز اعتقاد دارند ممکن است لکسوس به جای پیشرانه V8، از موتورهای V6 توربو مشترک با لکسوس LS 500‌ در سدان جدید خود استفاده کند.
با خروج لکسوس GS‌ از سبد محصولات برند لوکس ژاپنی، انتظار می‌رود که لکسوس IS جای خالی این خودرو را پر کرده و فاصله عظیم ایجاد شده را از بین ببرد. گفته می‌شود که نسل جدید لکسوس IS با چهره‌ای اسپرت‌تر و خشن‌تر به بازار اروپا و آسیا عرضه خواهد شد. با این حال همه چیز تا تاریخ نهم ژوئن در حد حدس و گمان باقی خواهد ماند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد