موضوعات داغ

فولکس واگن قصد دارد کنترل کامل سرمایه‌گذاری مشترکش با جک را در اختیار بگیرد

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
گروه فولکس‌واگن مبلغ ۲.۱ میلیارد یورو (۲.۳۳ میلیارد دلار) در دو شرکت چینی سازنده خودروهای الکتریکی سرمایه‌گذاری خواهد کرد. اولین سرمایه‌گذاری که معادل ۱ میلیارد یورو (۱.۱ میلیارد دلار) است برای تصاحب ۵۰ درصد از شرکت دولتی جک موتورز صرف خواهد شد، تا سهام فولکس‌واگن در سرمایه‌گذاری مشترک با این شرکت از ۵۰ درصد به ۷۵ درصد افزایش یابد.
این خودروساز آلمانی سپس ۱.۱ میلیارد یورو (۱.۲۲ میلیارد دلار) برای خرید ۲۶.۵ درصد از سهام شرکت گواشون های‌تک سازنده باتری خودروهای الکتریکی هزینه خواهد کرد.
استفان والن‌استاین، مدیر عامل شعبه چینی فولکس‌واگن گفته این استراتژی تضمین می‌کند که این شرکت کنترل کامل سرمایه‌گذاری مشترک با جک را به دست خواهد گرفت.
به علاوه، این سرمایه‌گذاری مشترک تا سال ۲۰۲۵ پنج مدل الکتریکی دیگر را عرضه خواهد کرد، در حالی که همچنین یک کارخانه ساخت خودروهای الکتریکی در هفئی تاسیس می‌کند.
فولکس‌واگن خواستار فروش سالانه ۱.۵ میلیون خودرو الکتریکی جدید در چین تا سال ۲۰۲۵ است، که شامل خودروهای تمام الکتریکی، پلاگین هیبریدی و خودروهای سلول سوختی است. والن‌استاین در ادامه گفته اتحاد جک - فولکس‌واگن تولید خودروهای تمام الکتریکی براساس پلتفرم MEB فولکس‌واگن را در سال ۲۰۲۳ آغاز می‌کند و چین مایل است ۲۵ درصد از کل فروش سالانه خودروها در سال ۲۰۲۵ شامل خودروهای الکتریکی باشد.
شرکت چینی گواشون مانند جک در هفئی قرار دارد و باتری خودروهای الکتریکی فولکس‌واگن بزرگ‌ترین سهامدار گواشون را تامین خواهد کرد.
فولکس‌واگن جدیدترین خودروساز خارجی است که مالکیت عملیات‌های خود در چین را افزایش می‌دهد؛ چون دولت این کشور اجازه انجام چنین معاملاتی را از سال ۲۰۱۸ داده است، همانطور که بی‌ام‌و کنترل سرمایه‌گذاری مشترکش در این کشور را به دست آورد. در حال حاضر، فولکس‌واگن سرمایه‌گذاری‌های مشترکی با گروه فاو و سایک موتور آغاز کرده است.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد