موضوعات داغ

هیوندای سانتافه 2021 رسماً معرفی شد؛ پختگی به سبک هیوندای

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
نسل جدید هیوندای سانتافه با تغییراتی چشمگیر برای اولین بار در ماه فوریه سال 2018 رونمایی شد و حالا کمپانی خودروسازی هیوندای مشتاقانه در حال ایجاد تغییرات جدید است و در آخرین اقدام خود به سراغ این خودروی شاسی بلند پرفروش جهانی رفته و چهره آن را با تغییراتی چشمگیر همراه کرده است تا علاقه مندان به داشتن این خودروی شاسی بلند، حساب ویژه ای بر روی آن باز کنند. هرچند تغییراتی هم بر روی پلتفرم این خودرو ایجاد شده تا علاوه بر ایمنی بالاتر و کنترل بهتر، زمینه استفاده از پیشرانه های هیبریدی و پلاگین هیبریدی بر روی آن وجود داشته باشد که پیش از این وعده توسعه و راه اندازی آنان را بر روی سانتافه داده بود.
اولین تغییراتی که با نگاه کردن به نسخه جدید هیوندای سانتافه متوجه آن خواهیم شد، ظاهر بروزرسانی شده و سنگین تر آن خواهد بود که در این خصوص سعی شده تا سانتافه یک پله از طراحی دیگر محصولات هیوندای بالاتر باشد. پیش از این شاهد نصب چراغ های اصلی در اطراف سپر و قرار گرفتن چراغ های مخصوص روز در جایگاه اصلی چراغ های جلو بودیم، اما حالا چراغ های مخصوص روز اتومبیل باریک تر و ظریف تر از قبل شده و همچنین به لطف استفاده از یک جلوپنجره بزرگ و بدون حاشیه، چراغ های اصلی روشنایی با جلوپنجره اتومبیل حالت یکپارچه به خود گرفته است. یکی از ویژگی های جالب طراحی چراغ ها، خطوط T شکل LED داخل آنان است که خطوط میانی به صورت موازی در یک راستا قرار گرفته و یک هماهنگی شگفت انگیز خلق کرده است.

هیوندای سانتافه 2021

هیوندای سانتافه 2021

علاوه بر طراحی ظاهری، تغییرات شگفت انگیزی هم در داخل کابین ایجاد شده است که فضای بیشتری در اختیار کاربران قرار می دهد. البته جزییاتی در رابطه با ابعاد و اندازه این خودرو منتشر نشده و این انتظار وجود دارد که نسخه جدید هیوندای سانتافه 2021 فضای کابین بیشتری در اختیار کاربران خود قرار دهد، اما باتوجه به تصاویری که از این خودرو منتشر شده، می توانیم تحولات شگفت انگیزی را در داخل کابین شاهد باشیم که بیشترین تغییرات آن در بخش کنسول مرکزی و کنسول میانی دیده می شود. به لطف استفاده از کلید برای تغییر وضعیت گیربکس، اهرم تعویض دنده به کلی حذف شده و فضای بیشتری در اختیار کاربران قرار گرفته است و حتی بجای آن، یک فضای نگهداری جدید اضافه شده است تا راننده وسایل دم دستی خود را داخل آن قرار دهد. تغییر دیگر هم مربوط به نمایشگرهای خودرو می شود که با یک صفحه نمایشگر 10.2 اینچی کنسول مرکزی و یک صفحه کیلومتر 12.3 اینچی کاملا دیجیتال در مقابل راننده تکمیل می شود.

هیوندای سانتافه 2021

هیوندای سانتافه 2021

در حال حاضر اطلاعات دقیقی از مشخصات فنی خودرو ارائه نشده است و به نظر می رسد که از همان گزینه های قبلی استفاده شود، به همین منظور در بخش فنی هیوندای سانتافه 2021 می توانیم انتظار یک موتور 2 لیتری توربوشارژر با خروجی قدرت 235 اسب بخاری و گشتاور 353 نیوتن متری، پیشرانه دیزلی 2 لیتری با حداکثر خروجی 186 اسب بخاری قدرت و 402 نیوتن متری گشتاور و یا انتظار پیشرانه 2.2 لیتری دیزلی را داشته باشیم که خروجی قدرت آن به 202 اسب بخار و میزان خروجی گشتاور آن هم به حداکثر 441 نیوتن متر خواهد رسید. در کنار پیشرانه های مذکور، باید منتظر موتورهای جدید هیبریدی و پلاگین هیبریدی هم باشیم.
در پایان طبق اعلام هیوندای، نسخه جدید هیوندای سانتافه از ماه سپتامبر سال جاری در بازارهای اروپایی راه اندازی می شود و با نزدیک شدن به زمان عرضه، جزییات بیشتر و همچنین قیمت نهایی خودرو مشخص خواهد شد.

نظرات کاربران

9 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1399/3/15
ما فقط حسرت، ما فقط نگاه 🤔😏😔
1399/3/15
عالیه این دیگه تغییر نسله نه فیس لیفت چون پلتفرم کلا عوض شده ولی هیوندا گفته فیس لیفت ما هم چاکر هیوندا هم هستیم

سایت چرا اینقدر دیر کامنتها رو تایید میکنه دو روزی یه بار تایید میکنه به نظرم در روز دو بار باید تایید بشه موافقید دوستان
1399/3/16
آقا چه خبره این قدر هجوم میارید واسه مسافرت دوباره این بیماری اوج گرفته چه خبرتونه مگه از جونتون سیر شدین.
1399/3/17
جلوش زشته
خودرو ساز ها تو طراحی به بن بست رسیدن
مثل بنز و بی ام و و ...
1399/3/17
طراحی داخلی محشره بسیار جذاب من عاشق ماشینهای ژاپنیم ولی کره ای ها رو هم قبول دارم هم دوستشون دارم
1399/3/18
سایناs یک تغییر به موقع
1399/3/19
سلام حرف نداره ظاهره بیرونیش.
1399/3/19
کره ای رو هر کاری کنی کره ای هست و اسباب بازی بی اصالت
1399/3/20
چراغ عقبای چری اریزو شیش رو انداخته روش خخخخ از روی چینی کپی کنی دیگه نوبره خخخخ