موضوعات داغ

دو نرخی شدن کرایه تاکسی ها، مصوبه ای که به دور چهارم شورا برمی گردد!

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
محمد علیخانی، رییس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اهمیت بالای حمل و نقل عمومی و رانندگان این بخش که از قضا جزو مظلوم ترین بخش ها هستند، اعلام کرد که دو نرخی شدن کرایه تاکسی های شهری و تقسیم کرایه مسافر چهارم بین سه مسافر دیگر درپی شیوع ویروس کرونا و همچنین لزوم رعایت نکات بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی، با استفاده از مصوبه ای در شورای شهر چهارم انجام شده است. لازم به ذکر است که اگر نرخ گذاری تاکسیرانی و کرایه های دریافتی تاکسی خلاف مصوبه باشد، هرکسی اعتراض و شکایت کند بی تردید رسیدگی خواهد شد.
محمد علیخانی در این خصوص اعلام کرد که در دوره چهارم شورای شهر تهران مصوبه ای برای رعایت فاصله برای بانوان در عقب تاکسی ها بود تا از نشستن فشرده جلوگیری شود، مصوبه ای که شورا تحت عنوان خدمات بیشتر و راحت تر داده بود که حالا در شرایط فعلی و با شیوع ویروس کرونا، از همین مصوبه برای فاصله گذاری اجتماعی در تاکسی ها استفاده شده است و مصوبه جدیدی صادر نشده است. در پاسخ به این سوال که چرا تاکنون این مصوبه برای بانوان در تاکسی ها اجرایی نشده است، محمد علیخانی اضافه کرد که خیلی از مصوبات هستند که اجرایی نمی شوند و تذکرات ما به شهرداری نیز در همین خصوص است. حال مصوبه فاصله گذاری اجتماعی در تاکسی ها و لزوم مسافرگیری سه نفر را بررسی کردیم و دیدیم که پیش از این چنین مصوبه ای در شورای چهارم وجود داشته و حالا با شیوع ویروس کرونا امکان اجرایی کردن آن فراهم شده است.
به گزارش خودروبانک و به نقل از ایسنا، رییس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر تهران اضافه کرد: ما اعتقاد داریم که نباید مردم تاوان این فاصله گذاری اجتماعی را بدهند، چرا که دولت درباره کرونا اعتبار گذاشته و باید از این اعتبار برای بخش حمل و نقل عمومی نیز استفاده شود. حال وقتی اعتباری داده نمی شود، فشار آن بر روی مردم خواهد بود و قطعا شهرداری به تنهایی نمی تواند کرایه رانندگان تاکسی های شخصی را پرداخت کند.
در پایان محمد علیخانی با اشاره به عدم توجه دولت به بخش حمل و نقل عمومی، اضافه کرد که این اشکال به دلیل عدم توجه دولت به این بخش بوده و تاکنون از اعتبار اختصاص یافته برای مقابله با ویروس کرونا، حتی 1 ریال هم به حمل و نقل عمومی پرداخت نشده است و اگر اعتباراتی به این بخش اختصاص می یافت، شاهد مشکلات این چنینی و تقسیم کرایه چهارم در بین مسافران نبودیم.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد