موضوعات داغ

با دریافت پیامک «بدحجابی» به پلیس امنیت مراجعه کنید

عکس نویسنده
علی صادقی
نویسنده
عکس مطلب اول
با توجه به گفته های فرمانده انتظامی پایتخت افراد در صورت دریافت پیامک مربوط به کشف حجاب و بدحجابی باید به پلیس امنیت مراجعه کنند.
به نقل از فارس، سردار حسین رحیمی در خصوص چند و چون اجرای طرح ناظر گفت: «ماموران پلیس در قالب گشت‌های انتظامی، پلیس راهنمایی و رانندگی، گشت پلیس امنیت اخلاقی و گشت کلانتری در سطح شهرها در حال انجام وظایف خود بوده و شهروندانی را که فاقد حجاب اسلامی اند شناسایی می کنند.»
وی ادامه داد: «ماموران انتظامی در برخورد با این افراد نوع خودرو، شماره پلاک، زمان و مکان وقوع را یادداشت کرده و این اطلاعات همراه با نام و مشخصات مامور به مراکز پلیس تحویل داده می شود. پلیس پس از بررسی های لازم پیامک مربوط به بدحجابی را برای مالک خودرو ارسال می کند.»
سردار رحیمی در واکنش به این ادعا که "برخی عنوان می‌کنند که تخلف بدحجابی در خودروی‌شان صورت نگرفته است"، گفت: «افراد به محض دریافت پیامک باید به پلیس امنیت مراجعه کرده و شکایت آن ها در آنجا بررسی می شود. اصل بر صحت گفتار شهروندان است و اگر شهروندی به تخلف ثبت شده اعتراض داشته باشد به مستندات مراجعه کرده و بعد از شناسایی مأمور، موضوع را بررسی می‌کند تا خدای نکرده اشتباهی صورت نگرفته باشد.»
با توجه به گفته های فرمانده انتظامی پایتخت در طرح ناظر نیز ممکن است مانند هر کار و فعالیت دیگری ایراداتی وجود داشته باشد اما تلاش شده که این ایرادات برطرف شود و کاهش قابل توجه اعتراضات نیز گواه همین ادعا است.

نظرات کاربران

3 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1399/3/23
دستشون درد نکنه
لطفا مشکل فقر و بیکاری و اعتیاد و اختلاس ها و تحریم ها رو هم با همین جدیت و برنامه ریزی حل کنین
1399/3/24
والا ما نسل اندر نسل چادری هستن خانومامون، پیامک اومد برامون. شکایت زدیم نگاه هم نکردن حکم توقیف زدن برامون. تا پیش رئیس امنیت اخلاقی استان رفتیم بازم باور نمیکرد، با منت حکم توقیف رو برداشت. با اینکه ظاهر و سابقه ما رو میدیدن میگفتن حالا یه تعهد بدین، آخه چرا؟ من هنوزم از پلیس به خاطر تهمت ناروایی که به من و همسرم زدن شاکیم و باعث و بانی ش رو حلال نمیکنم.
1399/6/26
از آنجا که در قوانین جمهوری اسلامی صدور حکم برای جرم انتصابی بدون ارائه مدرک و عدله و اثبات آن ممکن نیست متاسفانه شاهد وقوع جرم توسط پلیس امنیت اخلاقی هستیم.این طرح مملو از مشکل و سوال است اما متاسفانه برخی از قوانین خوب کشور با اجرای بد به حاشیه کشیده شده و موجبات نارضایتی عمومی و تنفر اکثر اقشار جامعه را به دنبال دارد.
جا دارا این قانون بازبینی شود و اگر قرار است به این صورت در جامعه اجرا شود عقیده بنده حذف کامل این قانون است