موضوعات داغ

کشف ایراد جدید در فورد F-150، نشت روغن ترمز و احتمال ایجاد تصادف

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
پیکاپ فورد F-150 یکی از محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین خودروها در آمریکای شمالی است و در طی چند سال حضور خود در بازار موفق شده تا رقیب مستقیم خود یعنی شورولت سیلورادو را شکست دهد.
با این وجود فورد F-150 معایب فنی متعددی دارد و فورد ناچار است تا هرچند وقت یکبار با اجرای فراخوانی، نسبت به رفع ایرادات فورد F-150 اقدام کند. تازه‌ترین نقص این پیکاپ پرفروش آمریکایی به سیستم ترمز آن مربوط می‌شود. جایی که بر اثر نشت روغن ترمز ممکن است قدرت ترمزگیری خودرو از بین برود و هیچ‌گاه موفق به توقف خودرو نشوید.
فورد تخمین می‌زند حدود 300 هزار خودرو دچار مشکل نشت روغن ترمز باشند. این خودروها در فاصله سال‌های 2014 تا 2017 به تولید رسیده‌اند و بر اثر این مشکل تاکنون هفت تصادف رخ داده و دو نفر نیز مصدوم شده‌اند.
به طور دقیق، تعداد 292،311 دستگاه فورد F-150‌ در فاصله سال‌های 2014 تا 2017 به تولید رسیده است. نشت روغن در سیلندر اصلی ترمز علت اصلی وقوع این نقص است که مربوط به مدل‌هایی از فورد F-150 می‌شود که به پیشرانه 3.5 لیتری EcoBoost مجهز هستند. پنجاه هزار دستگاه دیگر نیز از چنین معضلی رنج می‌برند که اکثرا در کانادا و مکزیک به فروش رسیده‌اند.
هنگامی که نشتی در سیستم ترمز رخ می‌دهد، راننده قادر است تا صدای نشتی سیلندر ترمز را بشنود و احتمال دارد اخطار وجود نقص در سیستم ترمز نیز روشن شود. در چنین شرایطی چرخ‌های جلو قدرت ترمزگیری خود را از دست می‌دهند اما همچنان می‌توان با تکیه بر ترمزهای عقب خودرو را متوقف نمود هرچند این توقف در فاصله طولانی‌تری صورت می‌گیرد.
نمایندگان فورد ملزم هستند در صورت تشخیص وجود این ایراد در هر دستگاه فورد F-150 تولید شده در فاصله سال‌های 2014 الی 2017، نسبت به جایگزینی موتور سیلندر ترمز و تقویت کننده سیستم ترمز اقدام کنند. هنوز هیچ تاریخ دقیقی برای این فراخوان اعلام نشده و اعلام آن به موسسه ایمنی بزرگراه‌های آمریکا یا NHTSA سپرده شده است.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد