موضوعات داغ

حیاتی دوباره برای فورد موستانگ مک وان

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
فورد موستانگ مک وان یکی از مشهورترین ماسل‌کارهای آمریکایی است که در بین طرفداران خودروهای عضلانی محبوبیت بالایی دارد. برای مدت‌ها خبری از ارائه نسخه جدید این خودرو نبود اما هفته گذشته فورد اقدام به خریداری نام تجاری موستانگ مک وان 2021 نمود.
از زمانی که اعلام شد نسل جدید موستانگ مک وان در راه است حدود 17 سال می‌گذرد و حال فورد قصد دارد قوی‌ترین و سبک‌ترین موستانگ مک وان را تاکنون بسازد که از پیشرانه پنج لیتری V8 قدرت خواهد گرفت.
گفته می‌شود موستانگ مک وان جای خالی بین موستانگ‌ GT و موستانگ شلبی را در سبد محصولات فورد به خود اختصاص خواهد داد. همان‌طور که گفته شد، ماستنگ مک وان از پیشرانه پنج لیتری V8 فورد استفاده می‌کند که در ساخت آن از قطعات مشترکی با دو مدل GT350 و GT500 استفاده خواهد شد.

ماستنگ مک وان

ماستنگ مک وان

پیشرانه V8 ماستنگ مک وان 480 اسب‌بخار قدرت ارائه می‌دهد که این قدرت فوق‌العاده در دور موتور 7000 در اختیار راننده قرار خواهد گرفت. 569 نیو‌تن‌متر گشتاور نیز دیگر ویژگی این پیشرانه هشت سیلندر پنج لیتری است. قطعات خنک کننده این پیشرانه با فورد موستانگ GT350‌ مشترک هستند که نسبت به موتور عادی 50 درصد عملکرد بهتری را از خود ثبت می‌کند.
برای سیستم انتقال قدرت فورد موستانگ مک وان نیز از گیربکس شش سرعته اتوماتیک Tremec 3160 مشترک با فورد موستانگ شلبی استفاده شده است. البته مشتریان همچنان می‌توانند ماستنگ مک وان خود را با جعبه دنده دستی نیز سفارش دهند. فورد ماستنگ مک وان 2021 خودرویی با تولید محدود خواهد بود در سه ماهه دوم سال 2021 وارد بازار خواهد شد. فورد هنوز هیچ اطلاعاتی را در خصوص قیمت یا نحوه سفارش این خودرو ارائه نکرده است.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1399/3/29
درود بر کارول شلبی