موضوعات داغ

توان تولید موتورسیکلت های برقی در کشور فراهم شد

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
به منظور بررسی و رفع مشکلات صنعت موتورسیکلت سازی کشور، جلسه هماهنگی با حضور سرپرست وزارت صمت و همچنین اعضای هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان موتورسیکلت برگزار شد و در این جلسه با اشاره به ایجاد توان تولید موتورسیکلت های برقی، مقرر شد تا عمق ساخت انواع موتور از 50 درصد به 60 درصد افزایش پیدا کند.
به گزارش خودروبانک و به نقل از شاتا، در این جلسه 4 موضوع اصلی مورد بررسی قرار گرفت که مهم ترین آن تخصیص ارز قطعات مورد نیاز برای تولید خواهد بود، به نحوی که باتوجه به هماهنگی های انجام شده، تصمیم گرفته شد تا برای تامین ارز مورد نیاز واردات این قطعات و مواد اولیه مورد نیاز تولید، از محل ارز حاصل از صادرات اقدام شود. لازم به ذکر است که در حال حاضر 4 تولید کننده فعال در حوزه موتورسیکلت وجود دارد که در راستای رفع مشکل تامین قطعات یدکی، مقرر شده است تا با ابلاغ معاونت امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت، محدودیت های واردات برای تامین قطعات یدکی برداشته شود.
در حوزه موتورسیکلت های برقی طبق اعلام انجمن تولیدکنندگان موتورسیکلت، امکان تولید انواع موتور برقی در کشور ایجاد شده است و در حال حاضر 15 هزار دستگاه موتورسیکلت برقی در انبار کارخانه های تولید کننده موجود است. مهم ترین مزیت تولید موتورسیکلت های برقی در کشور، توان تولید باتری موتورسیکلت های برقی خواهد بود که در کشور داخلی سازی شده است. در صورت حمایت از تولید موتور برقی، تا پایان سال امکان تولید 20 هزار دستگاه موتورسیکلت برقی وجود خواهد داشت.
در پایان این جلسه قرار شد تا تولید موتورسیکلت برقی از طریق عقد تفاهم ‌نامه با شهرداری تهران و استفاده از منابع ماده 12(حاصل از صرفه‌ جویی سوخت) و همچنین آگاهی رسانی به مردم و تشویق آنها به استفاده از موتورسیکلت برقی مورد پیگیری قرار گیرد.انجمن موتورسیکلت همچنین متعهد شد تا عمق ساخت داخل انواع موتور را از 50 به 60 درصد افزایش داده و مراکز ساخت داخل را به منظور کاهش ارزبری محسوس راه اندازی کند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد