موضوعات داغ

تولید توربوشارژر الکتریکی توسط تیم مشترک مرسدس بنز، AMG و گرت

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
استفاده از سیستم توربوشارژر الکتریکی یکی از راه‌کارهای نوین برای افزایش قدرت موتور در خودروهای فرمول یک بوده است که حال AMG‌ قصد دارد تا از این فناوری در خودروهای جاده‌ای مرسدس بنز نیز استفاده کند. در روند تولید توربوشارژر برقی شرکت گرت آمریکا که یکی از مشهورترین سازندگان سیستم توربو است نیز شرکت دارد.
این فناوری تاخیرهای مرسوم سیستم توربوشارژر را از بین می‌برد و برای استفاده در موتورهای حجیم مناسب است، چرا که به ازای هر لیتر حجم موتور قدرت بیشتری نسبت به سیستم سنتی توربوشارژر تولید می‌کند. استفاده از توربوشارژر برقی می‌تواند راه حلی امیدوار کننده برای خودرودوستان باشد تا در آینده نیز از نعمت وجود پیشرانه‌های حجیم بهره‌مند شوند.

توربوشارژر الکتریکی

توربوشارژر الکتریکی

این احتمال وجود دارد که با استفاده از e-turbo، یک پیشرانه دولیتری مرسدس بنز AMG‌ بتواند در آینده 225 اسب‌بخار به ازای هر لیتر حجم پیشرانه تولید کند و حتی شاید عدد نهایی از این هم بیشتر باشد. همان‌طور که از نام توربوشارژر الکتریکی مشخص است، این قطعه برای فعالیت نیازمند یک موتور برقی کوچک 48 ولتی است که وظیفه دارد تا تاخیرهای توربو را رفع کند. علاوه برآن و در صورت نیازمندی به سطح بالاتری از انرژی، پیشرانه خودرو می‌تواند به عنوان ژنراتور عمل کند و نیروی مورد نیاز برای توربوشارژر برقی را تامین کند. سیستم توربوشارژر برقی AMG و سایر لوازم آن نیز با مایعات خنک می‌شوند. با استفاده از توربوشارژر الکتریکی مهندسان دیگر نیاز به بزرگ کردن اندازه توربوها ندارند و می‌توانند با بهبود توان، خروجی بیشتری از توربوشارژر برقی دریافت کنند. به نظر می‌رسد یک انقلاب کوچک در خودروسازی در حال رخ دادن است که مرسدس بنز رهبری آن را برعهده دارد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد