موضوعات داغ

جیلی یک کراس اوور پیکاپ می‌سازد! ترکیب عجیب دو سگمنت در یک خودرو

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
پیکاپ‌ها و کراس‌اوورها خودروهای پرفروش دنیای امروز را تشکیل می‌دهند و به نظر می‌رسد در آینده شاهد تنوع بیشتر بازار در این حوزه خواهیم بود. با این حال ترکیب کردن دو سگمنت پیکاپ و کراس اوور تاکنون توسط هیچ خودروسازی صورت نگرفته بود تا اینکه یکی از زیرمجموعه‌های جیلی تصمیم به اجرای این ایده گرفت.
شرکت خودروسازی فاریزون اتو که یکی از زیرمجموعه‌های خودروسازی جیلی محسوب می‌شود، مدلی جدید به نام FX‌ را معرفی کرد که نوع جدیدی از خودروها محسوب می‌شود. این کراس اوور پیکاپ براساس شاسی بلند جیلی Boyue Pro ساخته شده است فاریزون FX و جیلی Boyue Pro تقریبا از ابتدا تا ستون D طراحی یکسانی دارند اما در فاریزون FX یک قسمت بار کوچک تعبیه شده تا این خودرو یک پیکاپ تلقی شود. فاریزون FX امسال به بازار چین عرضه خواهد شد.

فاریزون FX

فاریزون FX

از نظر ابعاد و اندازه فاریزون FX حدود 4905 میلیمتر طول، 1831 میلیمتر عرض و 1713 میلیمتر ارتفاع دارد. فاصله بین دو محور این خودرو نیز 2670 میلیمتر برآورد می‌شود. فضای بار این کراس اوور پیکاپ نیز ابعادی برابر با 1125، 1230 و 460 میلی‌متر دارد که در مقایسه با سایر پیکاپ‌های بازار فضای کوچکی است.
در زیر کاپوت فاریزون FX، یک موتور بنزینی 1.8 لیتری مجهز به توربوشارژر قرار گرفته است که می‌تواند حداکثر 184 اسب‌بخار قدرت تولید کند. این پیشرانه دقیقا با نمونه موجود در جیلی Boyue Pro مشابه است و فاریزون FX را به حداکثر سرعت نه چندان بالای 150 کیلومتربرساعت خواهد رساند.

منبع: Farizon FX

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1399/4/5
جیلی مخصوصا جی سی ۶ عالیه