موضوعات داغ

دوج و کیا، باکیفیت ترین خودروهای آمریکا از نگاه J.D پاور در کیفیت اولیه

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
چندی پیش مطالعات کیفیت اولیه J.D. Power برای سال 2020 میلادی منتشر شد و برای اولین بار، شاهد صدرنشینی یک خودروساز آمریکایی در بین باکیفیت ترین خودروهای فعال در بازار آمریکا هستیم. امسال شرکت خودروسازی دوج موفق شد تا در کنار کیا، به عنوان باکیفیت ترین خودروی فعال در نظرسنجی کاربران آمریکایی انتخاب شود.
مطالعات جدید این موسسه، کیفیت اولیه خودروهای مختلف در 90 روز ابتدایی استفاده از اتومبیل را مورد ارزیابی قرار داده است و به ازای هر 100 خودرو، نمراتی را منتشر کرده است که هرچقدر این نمرات پایین تر باشد، کیفیت بالاتر خودروهای بررسی شده را نشان می دهد. در این بین شرکت خودروسازی کیا و دوج با کسب نمره 136 به ازای هر 100 خودروی بررسی شده، به عنوان باکیفیت ترین خودروهای بازار آمریکا از دید کاربران در 90 روز ابتدایی استفاده انتخاب شده اند که بسیار پایین تر از میانگین 166 در صنعت خودروسازی است. بعد از آن شرکت خودروسازی شورلت و رم، با کسب 141 امتیاز به عنوان خودروسازان برتر آمریکایی دیگر در این لیست دیده می شوند، اما بازنده اصلی آمریکایی ها در این لیست شرکت خودروسازی کرایسلر است که با کسب نمره 189 پایین تر از خودروسازان هموطن خود قرار گرفته است.
در بین برندهای لوکس، تنها شرکت های خودروسازی لکسوس، جنسیس و کادیلاک موفق شدند تا خود را به میانگین کیفیت اولیه برسانند و در بین خودروسازان ژاپنی، دو شرکت هوندا و تویوتا به ازای هر 100 خودرو امتیاز 177 را دریافت کردند که از حد متوسط هم پایین تر بودند و نتوانستند در کیفیت اولیه عملکرد خوبی را از خود نشان دهند.
امسال برای اولین بار شرکت خودروسازی تسلا هم مورد بررسی قرار گرفت، ولی به دلیل اینکه برخی از معیارهای رتبه بندی خودروهای بنزینی را نداشت، نمرات آن به طور رسمی اعلام نشد. در انتهای این لیست هم شرکت خودروسازی لندروور با کسب نمره 228 به ازای هر 100 خودرو و بعد از آن شرکت خودروسازی آئودی با کسب نمره 225 قرار می گیرد.
تقریبا یک چهارم نارضایتی کاربران از خودروهای جدید، مربوط به سیستم سرگرمی آنان بوده است و در این خصوص مشکلاتی مربوط به سیستم تشخیص صدا، اپل کارپلی، اتصال آندروید، اتصال بلوتوث و سایر موارد رایج گزارش شده است.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد