موضوعات داغ

فراخوانی 267 هزار تویوتا پریوس به دلیل مشکل توقف ناگهانی

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
مطابق اعلام شرکت تویوتا، حدود 267 هزار دستگاه تویوتا پریوس و تویوتا پریوس V را به دلیل مشکل ایستادن ناگهانی حین حرکت فراخوانی کرده است. این دستگاه‌ها شامل نمونه‌های تویوتا پریوس ساخته شده بین سال‌های 2013 تا 2015 و تویوتا پریوس V ساخته شده بین سال‌های 2014 تا 2017 می‌شوند. این خودروها به بازار ایالات متحده عرضه شده‌اند و پیش‌بینی می‌شود دوازده هزار تویوتا پریوس دیگر که در کانادا به فروش رسیده‌اند نیز شامل این فراخوان شوند.
فراخوان تویوتا پریوس از ابتدای ماه آگوست آغاز می‌شود و در طی آن نمایندگان تویوتا سعی می‌کنند تا این ایراد را از طریق بروزرسانی نرم افزاری برطرف نمایند. مشکل اصلی خودروهای تویوتا پریوس فراخوان شده قطع سیستم برق خودرو و در نتیجه توقف ناگهانی این وسیله است.
به گفته تویوتا، در صورتی که مشکلی در سیستم تامین انرژی هیبریدی پریوس ایجاد شود، این سیستم به حالت عدم امنیت وارد می‌شود اما به دلیل وجود مشکلات نرم افزاری ممکن است چنین اتفاقی رخ ندهد. در نتیجه فرمان و ترمز خودرو همچنان فعال هستند اما امکان توقف ناگهانی تویوتا پریوس وجود دارد. چنین مشکلی منجر به ایجاد تصادف و برخورد خواهد شد. تویوتا پیش از این نیز خودروهای پریوس را در سال 2014 و 2019 به دلیل همین مشکل فراخوانی کرده بود.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد