موضوعات داغ

مخالفت های پشت پرده خودروسازان با تولید خودروی یورو 5

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول

سازمان حفاظت از محیط زیست در شرایطی هنوز به تولید خودرو با استاندارد یورو ۵ در سال جاری تاکید دارد که هنوز هم صداهای مخالف با این مصوبه مجلس به گوش می ‌رسد و طبیعی است که این مخالفت ‌ها بیشتر از سوی متولیان و دست اندرکاران صنعت خودروسازی کشور باشد. به نظر می رسد که خودروسازان، سیاست ‌گذاران خودرویی و یا حتی برخی از دست اندرکاران صنعت خودروسازی کشور به اجماعی برای مخالفت در این زمینه دست پیدا نکرده اند.

به گزارش خودروبانک و به نقل از دنیای اقتصاد، برخی خودروسازان با رونمایی از موتور یورو ۵ و مانور بر تولید تمامی محصولات جدید خود طبق استانداردهای یورو 5، از آمادگی کامل خود برای فعالیت و تولید خودرو در این زمینه سخن می گویند، ولی برخی از دست‌ اندرکاران صنعت خودروسازی کشور و یا حتی سیاست‌ گذار خودرویی با نگارش نامه‌ های مختلف به معاون اول رئیس ‌جمهور و رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست، همچنان خواستار تعویق اجرای این قانون شده اند!.

باتوجه به این شرایط، به نظر می رسد که خودروسازان به دلیل تحریم های بین المللی صنعت خودروسازی، در تولید محصولات گازسوز و اتوماتیک با استاندارد یورو ۵ دچار مشکل شده اند و در حال حاضر تولید این محصولات با استاندارد آلایندگی یورو۵ به در بسته خورده است. طبق ماده ۴ قانون هوای پاک، ارتقای استاندارد آلایندگی خودرو و سوخت با سال‌ ها تاخیر، از ابتدای سال گذشته قرار بود اجرایی شود، اما خودروسازان و سازمان محیط زیست به توافق رسیدند که از ابتدای امسال استاندارد مذکور را اجرا کنند و آنطور که به نظر می رسد، باز هم در رسیدن به این هدف با مشکلاتی مواجه هستند.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1399/4/18
هیچ مشکلی وجود نداره، نمیخوان یورو 5 تولید کنند چون به نفع نیست! وقتی پای پول وسط باشه آلودگی هوا کیلو چنده؟