موضوعات داغ

دلیل تاخیر در اجرای طرح پارک حاشیه ای هوشمند چیست؟

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول

وحید سرلک، معاون فنی و مهندسی سازمان حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران با اشاره به علت تاخیر در اجرای طرح "پارک حاشیه ‌ای هوشمند" در مناطق مرکزی شهر تهران، خبر از تجهیز خیابان ‌‌‌های پهنه مرکزی از هفته جاری داد. در این خصوص وحید سرلک تصریح کرد که برای تجهیز مناطق 6، 7، 11 و 12 برای اجرای طرح پارک حاشیه ای هوشمند، در حال حاضر اقدامی صورت نگرفته و فکر می کنم که از اواسط این هفته، تجهیز خیابان های پهنه مرکزی آغاز شود.

وی با اشاره به علت به تعویق افتادن اجرای این طرح، اعلام کرد که در روال قراردادها، باید ضمانت نامه ‌ای از بانک توسط پیمانکار ارائه شود که با توجه به شرایط کرونایی، بانک‌ ها در ارائه ضمانت‌ نامه ‌ها با محدودیت هایی مواجه بودند و این امر باید با تشکیل جلسات هیئت مدیره انجام می ‌شد که خوشبختانه به هر ترتیب این مشکل برطرف شده و تا اواسط هفته جاری ابلاغ قرارداد را اجرایی خواهیم کرد.

به گزارش خودروبانک و به نقل از تسنیم، معاون فنی و مهندسی سازمان حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران همچنین خاطرنشان کرد که باتوجه به این شرایط، از همین هفته تجهیز، خط ‌کشی و نصب تابلوهای مربوط به اجرای طرح پارک حاشیه ای هوشمند انجام خواهد شد و ضمن به تعویق افتادن اجرای طرح، در تلاش هستیم تا طی مدت زمان کوتاه تری نسبت به عملیات تجهیز و آماده ‌سازی آن اقدام کنیم تا تاخیر بوجود آمده جبران شود. گفتنی است که پهنه مرکزی با حدود 30 هزار جای پارک، به طرح پارک حاشیه ‌ای هوشمند اضافه می شود و طبق آنچه در منطقه دو به صورت پایلوت اجرایی شد، شاهد اجرای طرح در مناطق مذکور خواهیم بود.

در تشریح عملکرد و نحوه استفاده از این امکانات، وحید سرلک اضافه کرد که شهروندان می ‌توانند خودروی خود را در معابر مشخص شده پارک کنند و دوربین ‌های موجود اطلاعات اتومبیل آنان را برداشت کرده و میزان توقف آن را محاسبه می ‌کنند. پس از پایان زمان توقف، هزینه از حساب شهروندی افراد برداشت می ‌شود و چنانچه حساب آنها فاقد موجودی باشد، از طریق پیام کوتاه به مالک خودرو اطلاع رسانی خواهد شد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد