موضوعات داغ

سوناتا ۲۰۲۰ از زیباترین‌های قرن بیست و یکم

عکس مطلب اول

اوایل سال ۲۰۱۹ میلادی بود که هیوندای از آخرین نسخه سوناتا، سدان میان سایز جذابش، رونمایی کرد. حدود یک ماه بعد اطلاعات و مشخصات فنی و تجهیزاتی آن را عرضه و وعده ورودش به بازار را به اوایل ۲۰۲۰ موکول کرد. اواخر ۲۰۱۹ آخرین قیمت‌گذاری‌های آن هم انجام شد و اکنون شاهد این زیبای جذاب در خیابان‌ها هستیم و می‌توانیم بهتر آن را مورد بررسی قرار دهیم. البته که ناگفته نماند این نسخه از سوناتا به دلیل منع واردات خودرو هنوز به کشور راه نیافته و ما همچنان باید قیمت‌های نجومی نسخه‌های قدیمی این خودروی پرطرفدار در ایران را نظاره‌گر باشیم. نگاهی می اندازیم به ویژگی‌های خاص سوناتا ۲۰۲۰ تا ببينيم اين زيباروی كره‌ای، چه در چنته دارد.

ویژگی‌های خاص طراحی ظاهری سوناتا 2020

پس از موفقیت نسل ششم سوناتا در بازار، شاهد افول و رکود این خودرو در نسل‌های بعد بودیم. طراحان سوناتا گویا دریافتند این ایستایی و عدم پیشرفت از محافظه‌کاری و تکرار در طراحی نسل‌های بعدی ناشی شده است. بنابراین سعی کردند تا نسخه ۲۰۲۰ را کاملاً متفاوت و جذاب طراحی کنند. البته که موفق هم شدند و حاصل تلاش‌شان یکی از جذاب‌ترین خودروهای عرضه شده در قرن بیست و یکم لقب گرفت. سوناتا ۲۰۲۰ در طراحی ظاهری فرمی لیفت بک گرفته و شبیه به چهاردرهای کوپه شده است. کلاسی که جذابیت خاصی برای خودروبازان دارد. خاص‌ترین قسمت این طراحی مربوط به چراغ‌های جلوی آن می‌شود. البته که شباهت‌های بین این چراغ‌ها و چراغ‌های جلوی استون‌مارتین دیده می‌شود، اما دی‌لایت‌هایی که به شکلی زاویه‌دار چراغ‌های جلو را در بر گرفته‌اند و تا روی گلگیر ادامه دارند و در انتها به نوار کرومی روی کاپوت پیوسته‌اند، این شباهت اولیه را از ذهن دور می‌کند. اما کاپوت بلند سوناتا که با نوارهای نقره ای کشیده شده تا آینه‌های بغل کادربندی شده است در انتها به جلوپنجره آبشاری جدید سوناتا می‌رسد که از ویژگی‌های چشم‌گیر طراحی سوناتا ۲۰۲۰ است. ترکیب این جلو پنجره، سپر جلو و مه‌شکن‌های درون محفظه هندسی شکل، از سوناتا خودرویی شبیه به خودروهای کلاس لوکس و مجلل ساخته است. اما در بخش جانبی شیب زیاد سقف که به آن ظاهر فست‌بک داده به باله یک‌پارچه عقب می‌پیوندد تا از این خودرو در این وجه نیز چهره‌ای لوکس‌تر از کلاس خود عرضه کند. پنجره‌های قاب گرفته شده با نوارهای کرومی و خطوط عضلانی‌ که از چراغ‌های عقب تا گلگیر جلو کشیده شده‌اند همگی در راستای همین راه قدم برمی‌دارند. اما در قسمت عقب خودرو سوناتا سادگی را با جزئیات فراوان در آمیخته تا به نتیجه‌ای منحصر به فرد دست یابد. چراغ‌های عقب به شکل نعلی کشیده در پایین با نواری باریک به هم متصل شده‌اند و در بالا تا روی باله عقب که انتهای صندوق بار است ادامه پیدا کرده‌اند و لوگوی هیوندای را در میانه نمای عقبی خودرو در بر گرفته‌اند. خطوط عضلانی کناری که به چراغ‌های عقب پيوسته بودند با خط عضلانی حجم دهنده روی در صندوق بار زاویه‌ای در میانهٔ این چراغ‌ها تشکیل می‌دهند که به حجیم‌تر ظاهر شدن خودرو کمک می‌کند. خط روی در صندوق بار نیز به شکل‌گیری بیشتر باله پشت کمک می‌کند. در نهایت می‌توان گفت طراحی ظاهری سوناتا ۲۰۲۰ فراتر یک خودروی خانوادگی دیفرانسیل جلوست. برای اطلاع بیشتر از سوناتا به divar.ir و ديگر سايت‌های مرتب با خريد و فروش خودرو مراجعه کنید.

طراحی مجلل کابین

هیوندای در ادامهٔ طراحی مجلل و باشکوه بدنه، کابین لوکس و شیکی را هم برای سوناتا ۲۰۲۰ درنظر گرفته است. متریال به کار رفته در داخل کابین از کیفیت خوبی برخوردار و تریم دو رنگ آن بر جذابیتش افزوده است. روکش چرمی صندلی‌ها با بخش‌های از داشبورد و تو دری‌ها هماهنگ شده‌اند. جلو داشبورد ساده اما خاص و شکیل طراحی شده و مانیتور ۱۰.۵ اینچی که روی داشبورد قرار می‌گیرد و با قابی کرومی احاطه می‌شود، کامل کننده جلوه‌های بصری این بخش است. کنسول میانی و ترکیب طراحی گیربکس با تزئینات کرومی، جالب و متفاوت است. در بخش عقب خودرو فضای کافی برای سرنشینان تأمین شده و با وجود شیبِ سقف مشکلی برای افراد قد بلند ایجاد نمی‌شود. روکش سقف کابین از جنسی متفاوت و منحصر به فرد است که پیش از این در سوناتا ۲۰۲۰ شاهد بودیم و به چهره لوکس کابین کمک شایانی کرده است. هیوندای برای این نسل از سوناتا نسخه هیبریدی نیز در نظر گرفته است که با در نظر گرفتن تفاوت قیمت سوناتا هیبرید در ایران، نباید انتظار قیمتی فراتر از نسخه بنزینی آن را داشت.

این متن رپورتاژ آگهی است و خودروبانک دخالتی در محتوای آن ندارد

نظرات کاربران

3 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1399/4/18
ما که ندیدیم زیباییش رو
هیونداها زیبایی ندارن
1399/4/18
قربون اون‌سلیقت برم که به این میگین زیباترین .افتضاحه .نسل قبلش خیلی خوشگل تر بود
1399/4/20
خیلی دلم میخاد ملاک های زیبایی نویسنده رو بدونم :/