موضوعات داغ

قیمت احتمالی K132 در چه محدوده‌ای خواهد بود؟

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

روز سه شنبه هفدهم تیرماه شرایط فروش ایران خودرو اعلام شد که در آن محصول جدید این شرکت یعنی K132 نیز حضور داشت. با توجه به اعلام مبلغ پیش پرداخت مورد نیاز برای شرکت در شرایط فروش K132 از سوی ایران خودرو، اکنون می‌توان حدس و گمان‌هایی در مورد قیمت K132 بیان نمود.

مطابق قوانین عرضه خودرو به صورت پیش فروش، فروشندگان خودرو می‌توانند حداکثر نیمی از بهای تمام شده خودرو را هنگام خریداری مطالبه کنند. مبلغ پیش پرداخت اعلام شده برای K132 دنده ای 119 میلیون و 900 هزار تومان اعلام شده است، بنابراین می‌توان تخمین زد که این خودرو با قیمت تقریبی 240 میلیون تومان بدست مصرف‌کننده نهایی برسد.

برای شرکت در پیش فروش نسخه اتوماتیک K132 نیز پیش پرداختی برابر با 149 میلیون و 900 هزار تومان مطالبه شده است، از این رو انتظار می‌رود این محصول نیز با قیمت تقریبی 300 میلیون تومان به مشتری تحویل داده شود.

یک خودرو ملی دیگر براساس محصولات پژو

ایران خودرو K132 محصولی است که براساس پلتفرمی مشترک با پژو 301 توسعه یافته است، خودرو پسابرجامی ناکامی که قرار بود توسط ایکاپ عرضه شود اما تمام حضور آن در کشورمان به تعدادی نسخه وارداتی محدود شد. به دلیل استفاده از پلتفرم مشترک در توسعه هر دو محصول K132 و پژو 301، این دو خودرو در نمای ظاهری شباهت بسیاری به یکدیگر دارند و داشبورد این خودروها نیز شبیه به یکدیگر طراحی شده است.

K132

زیر کاپوت K132‌ نیز پیشرانه‌ای مشترک با پژو 301 وجود دارد و این خودرو از موتور چهار سیلندر 1.6 لیتری EC5 بهره‌ می‌برد که در حداکثر راندمان خود، 110 اسب بخار قدرت و 150 نیوتن‌متر گشتاور ارائه خواهد داد. بنابراین به نظر می‌رسد که باید منتظر عرضه یک پژو 301 ایرانیزه از سوی ایران خودرو باشیم.

همانند دیگر خودروهای موجود در بازار، نسخه اتوماتیک K132 از امکانات بیشتری نظیر چهار کیسه هوا، سنسور نور و باران، تریم چرمی و سیستم ورود بدون کلید بهره‌مند است. فرمان برقی مجهز به کلیدهای کنترلی سیستم صوتی، سیستم تهویه برقی، سیستم مالتی مدیا با صفحه نمایشگر 7 اینچی مجهز به پورت USB، بلوتوث، میرورینگ، بلندگوهای روی داشبورد و طاقچه عقب، سیستم ضدسرقت، سنسور عقب، سیستم پایش فشار باد لاستیک، کروز کنترل، ستون فرمان تلسکوپی و نمایشگر دمای محیط نیز از امکانات K132 ایران خودرو در هر دو تیپ دنده‌ای و اتوماتیک هستند.

نظرات کاربران

7 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1399/4/18
واقعا سیاه ترین دوران صنعت خودروسازی ایران همین الانه !
1399/4/18
چرا کاپوت خودرو اینقدر از کاسه چراغ و چلو پنجره فاصله داره؟دقیقا تو دنا هم این فاصله خیلی به چشم میاد..بگذریم که کاپوت دنا از ژیان مهاری الگو برداری شده
1399/4/18
اگه قرار باشه 300 میلیون پول این آشغال رو بدم از همین الان از آریزو 5 توربو با 5 سال گارانتی و امکاناتش لذت میبرم
1399/4/20
فیس لیفت سمند چی از اب درامد!؟خودرویی به نام دنا با طراحی شترپلنگ
و اطاق و طراحی ان برای سرنشینان کم جا و پر از اشکالات برقی و سروصدای اتاق!
در ایران خودروسازی برای رفاه مردم تعریف نشده است!
1399/4/21
😏هههه چقدر راحت ، یه جور میگه ۲۵۰ میلیون دستی ۳۰۰ میلیون اتومات انگار داره میگه ۲۵ م یا ۳۰ م وقتی ۹۰ درصد مردم حقوق و مزد روزشون حکم نون شبشونه و با خفت خاری دارن روزگار سپری میکنن که فقط زنده باشن واقعا باید گریست از این وضعیت فقط میتونم بگم متاسفم،😔
1399/4/21
تنها دلیلی که ایرانی سوار شدیم قیمت و لوازم یدکی فراوان بود که دیگه اینم دلیل نمیشه یه کپی بی کیفیت از پژو ۳۰۱ سوار بشیم
یه چینی بدون نوبت خیلی شکیلتر با امکانات بیشتر سوار میشم ازیرو به مراتب بهتره
1401/6/24
ممنون از اینکه این مجال را در اختیار بنده قرار داده اید