موضوعات داغ

سنت‌شکنی عجیب خودروساز داخلی در استفاده از روانکار!

عکس نویسنده
علی صادقی
نویسنده
عکس مطلب اول

در حالی که قیمت خودرو این روزها در بازار آزاد بین ۱۵ تا ۲۰ درصد افزایش یافته هزینه‌های تولید خودروسازان نیز بالا رفته است و همین موضوع سبب شده است که تعدادی از خودروسازان به فکر کاهش هزینه‌های تولید خود آن هم با کمک روش های غیر معمول و نادرست باشند.

به نقل از سایت رسمی روزنامه دنیای خودرو، تعدادی از خودروسازان داخلی ‌به‌جای تامین روانکارهای مورد نیاز در خطوط تولید از روغن‌سازان مطرح داخلی به سراغ تامین کنندگانی رفته اند که با کم‌ترین دانش فنی و بدون در اختیار داشتن تجهیزات آزمایشگاهی تنها به‌ تولید محصول بی کیفیت مشغولند.

این سنت شکنی در حالی رخ می‌دهد که بسیاری از خودروسازان مطرح جهانی به دنبال آنند که هرچه بیشتر کیفیت روغن موتورهای مورد استفاده در خطوط تولید خود را افزایش داده و هیچگاه ریسک تامین روانکار اولیه از منابع نامعتبر را قبول نمی‌کنند.

جالب است بدانید تعداد روغن سازان مطرح ایرانی که موفق شده اند تاییدیه خودروسازان بزرگ دنیا را بدست آورند نیز اصلا کم نبوده و از این جمله می توان به شرکت های نامداری همچون نفت بهران، ایرانول، نفت پارس و سپاهان اشاره کرد.

استفاده از روغن موتور بی کیفیت هر چند در روزهای نخست پیمایش خودرو ردی از خود به جای نمی گذارد اما در طولانی مدت هزینه‌های تعمیر موتور را برای مصرف کننده بسیار افزایش خواهد داد.

در این شرایط این سوال مطرح می شود که آیا کاهش نهایتاً ۱۰ میلیارد تومانی هزینه خودرو سازان در سال ارزش استهلاک بالای خودروهای تولید آن ها و بدنامی این خودروها را دارد یا خیر؟

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد