موضوعات داغ

جک X8 رسماً توسط این خودروساز چینی معرفی شد؛ کراس اوور 6 نفره

عکس مطلب اول

قبلاً در سایت خودروبانک تصاویر گرافیکی اولیه و تصاویر جاسوسی کراس‌اوور جک S432 را ارایه کرده بودیم. اکنون شرکت جک رسماً این خودرو را جک X8 معرفی کرده و اطلاعات و تصاویری با وضوح بالا از جک X8 منتشر کرده است.

پیش‌تر شرکت جک اعلام کرده بود که پس از جک A5 سایر خودروهای سبک این شرکت نیز بر اساس زبان طراحی جدید این شرکت دچار تغییراتی خواهند شد. این زبان طراحی جدید با عنوان "دوره سوم خودروهای سواری جک" معرفی‌شده است و پس از ارائه جک A5 و جک X7 با این زبان طراحی، اکنون شاهد ارائه جک X8 با همین زبان طراحی هستیم.

ازنظر طراحی، نمای بیرونی جک X8 کاملاً در انطباق با این زبان طراحی جدید ساخته شده است. وجود جلوپنجره‌ای با پره‌های عمودی و مقعر به همراه چراغ‌های روشنایی در روز که جدای از چراغ‌های اصلی هستند و دریچه هواکش باریکی که در قسمت زیرین سپر جلو قراردارد، باعث می‌شود بیننده به‌راحتی تشخیص دهد که جکX8 نیز عضوی دیگری از خانواده خودروهای سبک شرکت جک است.

در نمای جانبی جک X8 دو خط جانبی طولی دارد، یکی در قسمت شانه و زیر شیشه‌ها و دیگری در بالای رکاب، وجود همین دو خط باعث شده به خودرو حس شناوری و حرکت داده شود. بااین‌حال در نمای جانبی به خاطر شیشه‌هایی با ارتفاع کم، جکX8 کمی با ارتفاع و بلندقد به نظر می‌رسد. برخلاف جک X7در جکX8 رکاب درب‌ها قسمتی از خود درب‌ها هستند و درنتیجه پس از بازشدن درب‌ها هیچ‌گونه مانعی در مسیر سوار و پیاده شدن سرنشینان قرار ندارد و این قسمت همواره تمیز بوده و احتمال کثیف شدن لباس سرنشینان کمتر شده است.

در نمای عقب جک X8 نیز دارای دو خروجی اگزوز و چراغ‌هایی است که در کل عرض خودرو کشیده شده‌اند و این باعث شده که در نمای عقب خودرو عریض‌تر و دینامیک‌تر به نظر برسد. در بالاترین و مجهزترین نمونه جک X8 درب عقب توسط موتورهای برقی باز و بسته می‌شود و درب عقب جک X8 با حرکت دادن پا در زیر سپر عقب هم باز می‌شود.

از لحاظ ابعادی طول جک X8به میزان 19 میلی‌متر و فاصله بین دو محور جک X8 به میزان 60 میلی‌متر از طول و فاصله بین دو محور جک X7بیشتر است ولی عرض جک X8به میزان 30 میلی‌متر و ارتفاع جک X8 تنها به میزان 2 میلی‌متر از عرض و ارتفاع جک X7کمتر است و شاید تنها 6 سانتی‌متر فاصله بین دو محور و 2 سانتی‌متر طول بیشتر جکX8 نسبت جک X7 باعث شده تا شرکت جک این کراس‌اوور جدید خود را به‌جای X6 با نام X8 معرفی کند. مقایسه ابعادی این دو خودرو در تصویر زیر ارائه شده است. از لحاظ وزن نیز به دلیل طراحی جدیدتر و استفاده از مصالح با مقاومت بیشتر، جک X8 با وزنی در حدود 1575 الی 1590 کیلوگرم به میزان 145 کیلوگرم سبک‌تر از جک X7 است.

گویا مقرر شده جک X8 به‌طور پیش‌فرض به فرم 6 صندلی ارائه شود ولیکن نمونه‌های 5 صندلی و 7 صندلی هم در کنار نمونه پیش‌فرض ارائه خواهند شد. با کمی دقت در تصاویر منتشر شده می‌توان جدا و مبله بودن دو صندلی ردیف دوم را مشاهده نمود، دسترسی به صندلی‌های تاشو ردیف سوم از طریق فضای خالی بین همین دو صندلی جدا از هم و مبله ردیف دوم میسر می‌شود.

جک X8نیز همانند جک X7با یک موتور بنزینی 1.5 لیتری توربو با کد HFC4GC1.6E ارائه می‌شود ولیکن به لطف تنظیمات جدید هم‌اکنون این موتور به‌جای 174 اسب بخار توانایی تولید 184 اسب بخار را دارد. جک X8با گیربکس 6 دنده دستی یا گیربکس 6 دنده اتوماتیک دوکلاچه به بازار ارائه خواهد شد و از این نظر نیز همانند جک X7خواهد بود. در نسخه مجهز به گیربکس دستی متوسط مصرف سوخت جک X7 به میزان 7.4 لیتر برای طی نمودن هر 100 کیلومتر است و در نسخه مجهز به گیربکس اتوماتیک دوکلاچه متوسط مصرف سوخت 8.1 لیتر برای طی نمودن هر 100 کیلومتر است. با توجه به وزن کمتری که جک X8 نسبت به جکX8 دارد متوسط مصرف سوخت جک X8 به میزان 1.0 و 0.5 لیتر کمتر از متوسط مصرف سوخت جک X7 شده است.

جک X8 دومین خودرو کاملاً جدید شرکت جک بعد از جکA5 است و با این اوصاف شاید بتوان جک X8 را نسخه جدید و جایگزین جکS5 دانست چراکه جکS5 فعلی قدیمی‌ترین اتاق را در بین خودروهای سبک شرکت جک دارد و قبلاً نیز مسئولین شرکت جک در مراسم رونمایی جکA5 خبر از معرفی جایگزین جکS5 پس از ارائه فیس‌لیفت خودروهای جکS7 و جک S4 با کدهای X8 و X4 داده بودند. باید قدری تأمل کرد و منتظر ماند و دید که آیا شرکت جک برنامه‌ای برای ساخت و معرفی کراس‌اوورهای X5 و X6 دارد یا اینکه این دو کد مدت زمان زیادی خالی و در حالت رزرو باقی خواهند ماند.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1399/4/25
باسلام جای تعجب دارد بعد از این همه سال از تولید خودرو در ایران هنوز نتوانستیم خودرو ی شیک و با کلاس بسازیم آیا واقعا طراح نداریم آیا مگر تولید یک خودرو چقدر هزینه دارد واقعا آدم افسردگی میگیرد از نگاه کردن به وضعیت خودرو در ایران یا پراید ،۴۰۵,۲۰۶,پارس و غیره ...فقط هر چند سال یا رادیو صبط یا مانیتور نصب میکنند بعد این همه تبلیغات جهت رو نمایی از یک ماشین بی کیفیت بقول معروف خر همان خر جز پالان عوض میکنیم پی کی با موتور پراید ،پژو با موتور پیکان ،اردی میشه روا ،...یا اینکه واقعا سود در واردات است