موضوعات داغ

احتمال لغو طرح ترافیک طی روزهای آینده

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول

زمستان سال گذشته ویروس کرونا در کشور شیوع پیدا کرد و حدود 5 ماهی می شود که این مهمان ناخوانده وارد کشور شده و قصد رفتن هم ندارد. محدودیت های اعمال شده طی این مدت کسب و کارهای زیادی را تحت تاثیر خود قرار داد و هزاران نفر جان خود را از دست دادند که با برداشته شدن محدودیت ها، آمار مبتلایان و جان باختگان در سراسر کشور سرعت بیشتری پیدا کرد.

یکی از عوامل اصلی شیوع ویروس کرونا را می توان حضور در تجمعات و استفاده از سرویس حمل و نقل عمومی دانست که در ابتدای سال با لغو طرح ترافیک و عدم دریافت عوارض تردد از شهروندان، باعث شد تا مردم کمتر از سرویس حمل و نقل عمومی استفاده کرده و در نتیجه خطر ابتلا به این ویروس را کاهش دهند، ولی با کاهش تعداد مبتلایان به این ویروس در سطح کشور بویژه شهر تهران، طرح ترافیک از 24 خردادماه دوباره اجرایی شد و استفاده از سرویس حمل و نقل عمومی نیز افزایش پیدا کرد تا بار دیگر شاهد افزایش آمار تعداد مبتلایان به این ویروس در شهر تهران باشیم.

شیوع ویروس کرونا در پایتخت طی هفته های گذشته به قدری بالا بوده که موجب شده تا شهر تهران در وضعیت هشدار قرار گیرد و عضو هیئت رئیسه شواری شهر تهران حرف از بازگردانده شدن محدودیت ها با شدت بیشتری در پایتخت بزند. در این خصوص زهرا نژادبهرام، عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران با اشاره به افزایش فعالیت حمل و نقل عمومی در زمان شیوع ویروس کرونا و عدم افزایش ظرفیت این ناوگان، چنین عنوان کرد که باتوجه به شرایط، واضح است که امکان رعایت کردن فاصله گذاری اجتماعی در مترو وجود ندارد، هرچند این موضوع برعهده ستاد ملی مبارزه با کرونا است و طرح ترافیک تنها بخش کوچکی از محدودیت های اعمال شده در راستای مبارزه با ویروس کرونا خواهد بود.

به گزارش خودروبانک و به نقل از فارس، عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران با اشاره به امکان لغو طرح ترافیک، اعلام کرد که این احتمال وجود دارد که طرح ترافیک دوباره لغو شده و شهروندان بتوانند از خودروی شخصی خود استفاده کنند. ولی انجام این کار برعهده ستاد ملی کرونا خواهد بود.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد