موضوعات داغ

بازار سهام قیمت خودرو را پایین کشید

عکس نویسنده
علی صادقی
نویسنده
عکس مطلب اول

کارشناسان صنعت خودرو یکی از دلایل اصلی رکود بازار خودرو را بالاتر بودن قیمت اتومبیل های تولید داخل از قیمت متصور برای آن ها عنوان می کنند.

به نقل از ایسنا، یکی از اعضای هیات علمی گروه مهندسی خودرو دانشگاه علم و صنعت در این خصوص توضیح داد: «در حال حاضر قیمت ها بدون هیچ گونه قاعده خاصی در حال رشدند و همین موضوع سبب شده که خودرو به یک کالای سرمایه ای تبدیل شود. در این شرایط دولت عملا کنترلی بر روی بازار خودرو ندارد.»

امیرحسین کاکایی در ادامه افزود: «با وجود این افزایش قیمت اما در شرایط فعلی سرعت افزایش سرمایه در بازار بورس نسبت به بازار خودرو بیشتر بوده و بنابراین منطقی است که دارندگان خودرو به دنبال خروج سرمایه خود از بازار خودرو و ورود به بازار بورس باشند.»

وی ادامه داد: «در شرایط فعلی تصور آن است که قیمت ها در بازار خودرو بالاست اما قیمت‌های فعلی هرچند که نسبت به گذشته بالاتر است اما با توجه به نرخ دلار و شرایط فعلی تورمی کشور، اتفاقا پایین نیز آمده است که دلیل اصلی آن علاوه بر نبود مشتری و رکود در بازار، به فراهم آمدن بورس به عنوان یک بازار سرمایه ای دوم نیز باز میگردد. این اتفاق تنها برای بازار خودرو رخ نداده است و بازار مسکن، طلا و دیگر بازار ها را نیز در برگرفته است.»

این عضو هیات علمی گروه مهندسی خودرو دانشگاه علم و صنعت گفت: «با این وجود بسیاری از رقم هایی که برای کالاهای مختلف کشور از جمله خودرو ارائه می شود در حد حرف بوده و لزوما مشتری برای کالاهای مذکور با این ارقام وجود ندارد. به هر حال ارزش پول ملی در حال افت است و در این شرایط تقاضای سرمایه‌گذاری، بازارهای موازی و تعادل میان عرضه و تقاصاست که قیمت‌ها را رقم می‌زند.»

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1399/4/23
اندکی صبر سحر نزدیک است