موضوعات داغ

توقف فروش رنو کولیوس در بریتانیا؛ فروشی ناامیدکننده

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

علی‌رغم افزایش فروش مدل‌های کراس‌اوور و شاسی بلند، رنو تصمیم گرفته تولید شاسی بلند بالارده خودش یعنی کولئوس را در انگلستان متوقف کند.

این مدل اندازه متوسط که روی پلتفرم نیسان روگ یا نیسان ایکس‌تریل ساخته می‌شود، همچنان در وب سایت رسمی این شرکت به فروش می‌رسد، اما تولید آن برای کشورهایی که در سمت چپ جاده رانندگی می‌کنند در پایان ژوئیه متوقف خواهد شد.

یکی از سخنگویان رنو، این تصمیم را تایید کرده و گفته است:

این تصمیم به این دلیل گرفته شد تا با سیاست شرکت رنو در انگلستان هماهنگ شود و مناسب‌ترین خودرو را در بازار انگلستان به مشتریان ارائه دهیم.

در نگاه اول، به نظر می‌رسد این تصمیم به دلیل فروش ضعیف این مدل باشد، چون در سال گذشته تنها ۱۰۰۷ رنو کولئوس در انگلستان فروخته شده است. در سال ۲۰۱۹ حدود ۱۲۳۷۰ نسخه از این مدل در سراسر اروپا فروخته شد، که نسبت به فروش ۱۹۰۰۰ نسخه در سال ۲۰۱۸ و ۱۳۲۳۰ نسخه در سال ۲۰۱۷ افت داشته است.

کولئوس

نسل دوم کولئوس که سال ۲۰۱۶ در نمایشگاه خودرو پکن رونمایی شد، رقیبی برای هیوندای سانتافه و فولکس‌واگن تیگوان است. این مدل در خط تولید رنو بالاتر از مدل کامپکت قاجار قرار دارد که خودش نسخه تجدید برند شده نیسان روگ اسپورت یا نیسان قشقایی است و با پیشرانه‌های بنزینی و دیزلی عرضه می‌شود.

قیمت‌ نسخه اصلی کولئوس دارای موتور دیزلی با توان ۱۴۸ اسب بخار، در انگلستان از ۳۶ هزار دلار آغاز می‌شود. قیمت مدل ۱۸۷ اسب بخار هم از ۴۰ هزار دلار آغاز می‌شود. نسخه قدرتمندتر جی‌تی هم قیمتی بین ۳۸ هزار تا ۴۳ هزار دلار دارد. قیمت این مدل در آلمان از ۴۱ هزار دلار و در فرانسه از ۳۹ هزار دلار شروع می‌شود.

برنامه‌ بازسازی رنو همچنین ممکن است منجر به توقف تولید مدل‌های دیگری به جز کولئوس مانند رنو مگان هاچ‌بک، سدان رنو تالیسمان و مینی ون‌های اسکیپ و سینیک شود.

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1399/4/24
رنووووووووو ورشکسته میشه 😀😀😀😀😀😀
1399/4/25
اینم به لطف نیسان ساخته رنو رو چه به شاسی بلند