موضوعات داغ

حمل یک زیردریایی 2300 تنی توسط کامیون‌های باری در ایران + فیلم

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

این چیزی نیست که هر روز ممکن است آن را ببینید. در این ویدیو که از ایران منتشر شده یک زیردریایی را می‌بینیم که توسط کامیون‌های باری در کویر ایران در حال جابجا شدن است. این ویدیوی کوتاهی است، اما به اندازه کافی طولانی است تا باعث شود به این فکر کنیم چرا این افراد تصمیم گرفته‌اند این زیردریایی را با کامیون‌های باری جابجا کنند. این زیردریایی غول‌پیکر ۲۳۰۰ تن وزن دارد. اما با چه چیزی جابجا می‌شود؟ چند کامیون باری.

ما حداقل دو کامیون را می‌بینیم که به هم متصل شده‌اند و قصد دارند یک یدک‌کش غول‌پیکر را بکشند. دقیقا مشخص نیست این تریلر چند چرخ دارد اما به نظر می‌رسد حداقل ۸۸ چرخ زیر تریلر هستند. البته با توجه به طول زیردریایی که ۷۲ متر است شاید این عدد به ۱۰۰ نزدیکتر باشد. با این حال، هر چرخ باید وزن زیادی را تحمل کند.

این یک زیردریایی ساخت روسیه است که ۹.۷ متر ارتفاع و ۶ متر عرض دارد. نیروی دریایی ایران سه نسخه از آن را در اوایل دهه ۹۰ میلادی خریده است. این زیردریایی دارای ۵۲ نفر خدمه است و می‌تواند تا ۴۵ روز در دریا بماند. این زیردریایی همچنین می‌تواند تا عمق ۳ کیلومتری را کاوش کند، اما این مدل‌ها نسبت به بقیه زیردریایی‌های تهاجمی در مناطقی نزدیکتر به ساحل مستقر می‌شوند.

ایران در حال جابجایی این زیردریایی به میزان ۲۴ کیلومتر از مجتمع کشتی‌سازی و صنایع فراساحل ایران تا پایگاهش در بندرعباس است. با این حال، هنوز مشخص نیست چرا برای جابجایی آن از کشتی استفاده نشده است. به نظر می‌رسد جابجایی آن از طریق خشکی نیازمند تلاش و هماهنگی قابل‌توجهی است.

به هر حال، تماشای این زیردریایی بزرگ حین جابجایی در جاده خیلی جذاب و تماشایی خواهد بود. این ویدیو خیلی دقیق نیست، اما می‌توان بزرگی زیردریایی را با مقایسه آن با افرادی که از کنارش رد می‌شوند تخمین زد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد