موضوعات داغ

تاثیر کار کردن در منزل بر کوچک شدن بازار خودرو جهان

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول

شیوع ویروس کرونا در سراسر جهان بسیاری از کسب و کارهای کوچک و بزرگ را تحت تاثیر خود قرار داده است و باعث شده تا فرهنگ کار در خانه رواج پیدا کرده و همچنین خریدهای آنلاین افزایش چشمگیری نسبت به قبل از شیوع ویروس کرونا داشته باشد. با این حال فرهنگ کار در خانه مشکلاتی را برای کسب و کارهای دیگر بوجود آورده که در راس آن صنعت خودروسازی قرار می گیرد.

براساس تحقیقات انجام شده توسط شرکت مشاوره "KPMG اینترنشنال"، فرهنگی که با شیوع ویروس کرونا بوجود آمده است، تقریبا نهادینه شده و حتی اگر واکسنی برای درمان و جلوگیری از شیوع بیشتر آن در بین مردم پیدا شود، همچنان شاهد حفظ آن خواهیم بود و احتمالا تبعات وخیمی را برای صنعت خودروسازی نیز در پی خواهد داشت، زیرا تنها در ایالات متحده آمریکا باعث می شود تا حدود 14 میلیون خودرو در جاده ها کمتر شود.

به گزارش خودروبانک و به نقل از ایسنا، تحقیقات نشان می دهد که اوج شیوع ویروس کرونا در ماه آوریل، باعث شد تا آمریکایی ها در خانه های خود بمانند و حدود 64 درصد مسافت کمتری با خودروی خود طی کنند که در زمینه سفر، کاهش بی سابقه ای را در پی داشته است و ادامه این روند باعث می شود تا مسافت های کمتری با خودرو طی شده و همچنین نیاز هر خانوار به مالکیت خودرو نیز کاهش پیدا کند.

در این خصوص مدیر بخش جهانی KPMG، می گوید که تغییر عادت ها باعث می شود تا سالیانه حدود 1 میلیون دستگاه خودروهای سواری و کامیون ها فروش کمتری داشته باشند. در بازار ایالات متحده آمریکا، طی 5 سال اخیر بیشتر از 17 میلیون دستگاه خودروی مختلف فروخته شده است، اما بحران کرونا باعث شد تا مجموع فروش خودرو به 13 میلیون دستگاه کاهش پیدا کند، درحالی که صنعت خودروسازی در تلاش است تا خلا ناشی از تعطیلی کارخانه های خود در دوران قرنطینه را جبران کند، احتمال کاهش فروش 1 میلیون دستگاهی خودرو یک مشکل بسیار بزرگ برای خودروسازان به شمار می رود.

از طرفی دیگر، این تغییرات باعث رونق بازار کامیون های تحویل کالا به دلیل رشد تقاضای خرید در بازارهای اینترنتی شده و به همین منظور کمپانی های بزرگی همچون فورد و فولکس واگن در تلاش برای طراحی و ساخت ماشین های خودران و یا ماشین های برقی تحویل کالا هستند یا شرکت تولید کننده خودروهای برقی "ریویان" با امضای قرارداد تولید 100 هزار دستگاه خودرو با کمپانی آمازون، به این بازار تجاری روبه رشد وارد شده است.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد