موضوعات داغ

رنو سریعتر از فراری است؛ خودروهایی سریع تر اما بدون رتبه خوب

عکس نویسنده
پرهام تحصیلی
نویسنده
عکس مطلب اول

به نظر دنیل ریکاردو با وجود اینکه رنو پس از سه مسابقه اول فصل ۲۰۲۰ فرمول یک نتوانسته رتبه ایی بهتر از ۸ ام را کسب کند اما، رنو سریعتر از فراری است.

فراری توانست توسط راننده جوان خود، چارلز لکلرک، در اولین مسابقه فصل به روی سکو برود و رده دوم را کسب کند. اما پس از آن در مسابقه دوم اتریش، برخورد دو راننده فراری با یکدیگر باعث شد تا هیچ کدام قادر به ادامه مسابقه نباشند و در مسابقه سوم، پیست مجارستان، سباستین فتل به رتبه ۵ ام و لکلرک به رتبه ۱۱ ام دست پیدا کردند. از سوی دیگر تیم رنو نتوانسته توسط هیچ یک از رانندگانش به رتبه ایی بالاتر از هشتم دست پیدا کند که دوبار توسط دنیل و یک بار توسط اوکون به این رتبه رسیده اند.

با این وجود راننده استرالیایی تیم رنو معتقد است پتانسیل واقعی خودرو رنو فراتر از رتبه هشتم است. دنیل ریکاردو در ادامه افزود:

درست است که در هر سه مسابقه به رتبه ۸ ام محدود شده ایم اما مطمئنم توانایی خودرو فراتر از این رتبه است به خصوص در دو مسابقه آخر. به نظر من با ۵یا۶ خودرو برتر فاصله زیادی نداریم. در حال حاضر سرعت ما از فراری بیشتر است، حداقل اینطور به نظر می رسد، سرعت مسابقه ایی بدی نداریم و در حال پیشرفت هستیم.

در مجارستان سرعت ما از مکلارن هم بیشتر بود، نمیدانم مشکل آنها چه بود اما ما سریعتر بودیم و در حال رقابت با ریسینگ پوینت بودیم.

دنیل امیدوار است تا رنو بتواند با به‌روزرسانی های خود در دو مسابقه پیست سیلورستون بریتانیا بخش بیشتری از پتانسیل خودرو را نشان دهد. دنیل ادامه داد:

به‌روزرسانی ها همیشه خوب هستند و سیلورستون یکی از آن پیست هایی است که به نتایج بهتر در آن امید داریم. ترکیب مسیرهای با سرعت متوسط و پیچ های پر سرعت، پیست بسیار جالبی را ایجاد کرده اند.

در اینجا فشار زیادی بر روی جلوی خودرو و صفحه انتهایی باله جلو وجود دارد به صورتی که در پیچ های سرعت بالا ساییده شدن آنرا می توان دید. تمام تیم ها بر روی این قطعه تمرکز ویژه خواهند داشت تا بالانسی بین ایجاد نیروی رو به پایین و سرعت خودرو پیدا کنند. سیلورستون برای ما روشن خواهد کرد که آیا به‌روزرسانی ها مفید بوده اند یا خیر.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد