موضوعات داغ

تنها نیسان پاترول جدید پلاک ملی ایران چند میلیارد تومان قیمت دارد؟

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

عجایب بازار خودرو ایران کم تعداد نیستند و در این سال‌ها شاهد حضور خودروهای خاص با قیمت‌های میلیاردی در بازار کشورمان بوده‌ایم که بسیار بیشتر از ارزش واقعی خود قیمت‌گذاری شده‌اند. محدودیت واردات به همراه وضع تعرفه‌های سنگین سبب شده که خودروهای معمولی بازار جهان در کشورمان نرخ‌های عجیب و غریبی پیدا کنند. به تازگی نیز آگهی فروش یک نیسان پاترول سری جدید با پلاک ملی خبرساز شده است. برای این پاترول که گویا از مبدا کویت به کشورمان وارد شده، رقم 14 میلیارد تومان درخواست شده است!

عمده مصرف‌کنندگان بازار خودرو ایران، نیسان پاترول را با نسل سوم آن به خاطر می‌آورند که در بازه‌ای طولانی توسط پارس خودرو مونتاژ می‌شد. نسل پنجم این خودرو نیز در تعدادی بسیار محدود به بازار کشورمان راه یافت. آخرین نمونه این خودرو نسل ششم نیسان پاترول است که از سال 2010 تاکنون روی خط تولید قرار داشته و رقیب مستقیمی برای تویوتا لندکروزر سری 200 به شمار می‌رود. همانند تویوتا لندکروزر، نیسان پاترول نیز در طول این ده سال با کمترین تغییرات به بازار عرضه شده است.

مشخصات نیسان پاترول

برای نسل ششم نیسان پاترول، سه پیشرانه بنزینی و سه جعبه دنده در نظر گرفته شده که مشخص نیست نیسان پاترول آگهی شده از چه مدل پیشرانه یا گیربکسی استفاده می‌کند. البته چندی پیش یک دستگاه نیسان پاترول با کیت نیسمو وارد جزیره کیش شد که از پیشرانه چهار لیتری با 275 اسب‌بخار قدرت و 395 نیوتن‌متر گشتاور بهره‌مند بود. این نسخه در حقیقت تیپ پایه نیسان پاترول بود که با قیمتی حدود 200 میلیون تومان در کیش قابل خرید بود، البته این قیمت مربوط به سال 1396 است.

نیسان پاترول

نیسان پاترول در سایر بازارها با نام‌های مختلفی عرضه می‌شود و محصولات مختلفی از این خودرو مشتق شده‌اند که از جمله آن‌ها می‌توان به نیسان آرمادا، اینفینیتی QX80، نیسان تایتان، نیسان ناوارا و نیسان NV اشاره کرد. در سال 2019 نیسان این خودرو را به تجهیزات بیشتری مجهز نمود که از جمله آن‌ها می‌توان به فرمان چرمی، سیستم صوتی Bose با 13 اسپیکر، ساب ووفر، سیستم ارتباطی نیسان کانکت با نمایشگر 8 اینچی و رینگ‌های 18 اینچی اشاره کرد.

قیمت نیسان پاترول

اما قیمت نیسان پاترول پلاک ملی در بازار کشورمان به شدت خبرساز بوده است. گفتیم که حدس و گمان‌ها حاکی از واردات این نیسان پاترول از مبدا کویت هستند. نیسان پاترول در کویت با متوسط قیمت ۸۰۰۰ دینار کویت عرضه می‌شود که قیمت تقریبی آن حدود 600 میلیون تومان برآورد می‌شود. با این حساب تقاضای پرداخت 14 میلیارد تومان برای خودرویی که حتی انجام سرویس‌های دوره‌ای آن نیز به راحتی در کشورمان امکان پذیر نیست، تقاضای غیرمعقولی است که یکی دیگر از عجایب چندگانه بازار خودرو ایران را تشکیل می‌دهد. البته نیسان پاترول با پلاک گذرموقت نیز چندان ارزان نیست و در محدوده دو میلیارد تومان قیمت‌گذاری می‌شود.

نظرات کاربران

4 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1399/5/1
نه آغا ۱۴ میلیون خیلی قیمت خوبیه 🤣
1399/5/7
اقا این اصلا چجوری اورده ؟ مدل ماشین ۲۰۱۶ هستش ، موتورشم که بالای ۲۵۰۰ هستش ، واسه مردم خارداره واسه اینا ساده ایی ژله ی ؟؟؟؟ خب میگفتید ما هم ژله ی میگرفتیم ، باید معلوم بشه این از کدوم گمرک وارد کرده تو کجا پلاک کرده ، اگر این اورده پس باقی مردم چی ؟؟
1399/9/10
حرص نخور. مال سفارت عمان بوده
1401/4/22
ماشینی که خدماتی نداره توکشور مفتش گرونه
رفیقم یه GMCتراین گرفت از کویت پلاک منطثه اروند صفر روغن گیربکسشو هیچ عوض نکرد 3سال تا گیربکسش خراب شد و از کویت یه گیربکس کامل آوردن با بدبختی بستن روش
آخه خرید این ماشین ها چه سودی داره
توی ایران فقط تویوتا و میتسوبیشی و این کره ای ها خوبه که تعمیرکاری براشون هست بقیه یتومن نمی ارزند