موضوعات داغ

با طولانی ترین دوچرخه جهان آشنا شوید + فیلم

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول

رکوردهای جهانی به دو گروه اصلی تقسیم می شوند. برخی رکوردهای جهانی مبتنی بر دانش فنی ومهارت بسیار زیاد هستند و برخی دیگر از آنان غیرعقلانی بوده و منطق درستی برای آنان وجود ندارد، همچون رکوردی که امروز می خواهیم در رابطه با آن صحبت کنیم و آن هم طراحی و ساخت طولانی ترین دوچرخه جهان است که کاملا عجیب و غیرمنطقی به نظر می رسد.

ثبت یک رکورد جهانی باعث دیده شدن می شود و هرکسی به نوبه خود تلاش می کند تا یک کار متفاوت انجام داده و نام خود را در کتاب رکوردهای گینس به ثبت برساند. حال یک تیم هلندی دست به انجام چنین کاری زده و طولانی ترین دوچرخه جهان را طراحی کرده تا نام خود را در کتاب رکوردهای گینس قرار دهد.

البته ساخت یک دوچرخه دراز بر روی کاغذ کار خیلی سختی نیست، اما اگر می خواهید طولانی ترین دوچرخه کاربردی جهان را بسازد که امکان حرکت داشته باشد، کار شما کمی دشوار خواهد شد. این تیم هلندی از ابتدا با چالش های متعددی مواجه شدند و ایده آنان بر روی کاغذ بسیار خوب بود، اما وقتی وارد کارگاه می شوند و قصد ساخت آن را دارند، تازه مشکلات آنان شروع می شود.

از آنجایی که ساخت یک دوچرخه کاربردی یکپارچه ممکن نبود، تیم سازنده مجور شد تا این دوچرخه را در چند قطعه مجزا ساخته و سپس آنان را در یک مسیر صاف مونتاژ کنند، زیرا این دوچرخه در مجموع 35.79 متر طول دارد و امکان سواری با آن در هرجایی وجود ندارد و لازم است که تنها در یک مسیر صاف قرار گیرد و وقتی نیاز به تغییر مسیر احساس شود، لازم است که این دوچرخه از هم باز شده و دوباره مونتاژ شود. برای ساخت این دوچرخه از قطعات آلومینیومی استفاده شده است، زیرا استفاده از فولاد وزن آن را بیش از اندازه بالا می برد و استفاده از فیبرکربن هم برای ساخت بدنه این دوچرخه مقرون به صرفه نبود و بسیار گران تمام می شد. در ادامه می توانید طولانی ترین دوچرخه جهان را در ویدیو زیر تماشا کنید.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1399/5/5
وقتي زندگيت رو روال باشه و دغدغه ذهني و مشغله فكري نداشته باشي دست به انجام چنين كاراي بيهود و بي فايده اي مي زني كه براي خودت يه مشغله و يه درگيري ايجاد كني!!!
هيچ وقت چنين ركورد ها و كاراي مسخره اي تويه كشورهاي جهان سوم صورت نمي گيره چون اينجا همه دنبال زنده بودنن و اينقدر انواع و اقسام درگيري رو دارن كه فرصتي براي اينجور هنرنمايي هايي رو ندارن!!!