موضوعات داغ

تست لاستیک های جدید فصل ۲۰۲۱ فرمول یک در پیست سیلورستون

عکس نویسنده
پرهام تحصیلی
نویسنده
عکس مطلب اول

پیرلی اعلام کرده است که تست لاستیک های جدید فصل ۲۰۲۱ فرمول یک در پیست سیلورستون انجام خواهد شد، بر این اساس تمام تیم ها در تمرین دوم خود در روز جمعه از لاستیک های جدید پیرلی استفاده خواهند کرد. این تست برای مسابقه دوم سیلورستون عملی خواهد بود.

تا کنون پیرلی برای تست لاستیک های تولیدی خود از روزهای تست اختصاصی بهره می برد، از آنجایی که در فصل ۲۰۲۰ هیچ چیزی به روال گذشته انجام نخواهد شد پیرلی تصمیم گرفت تا در نیم ساعت اول تمرین دوم در پیست های سیلورستون و بارسلونا، تست لاستیک های جدید فصل ۲۰۲۱ فرمول یک را انجام دهد.

در آیین نامه جدید FIA تمام تیم ها ملزم شده اند تا توسط هر دو راننده خود لاستیک های جدید را تست کنند. ماریو ایزولا مدیر بخش فرمول یک شرکت پیرلی گفت:

به تمام تیم ها اعلام کردیم که قصد داریم ۳۰ دقیقه اول تمرین دوم در پیست سیلورستون و پس از آن بارسلونا را به تست لاستیک هایی که برای فرمول یک ۲۰۲۱ تولید شده اند اختصاص دهیم. هدف ما بررسی رفتار لاستیک در شرایط مختلف است تا بتوانیم یکپارچگی بهبود یافته لاستیک را تست کنیم. این لاستیک ها قادر خواهند بود با فشار کمتری کار کنند و راه حل های مختلفی برای کنترل گرمایش لاستیک به وجود آورده ایم.

این لاستیک ها نمونه های اولیه برای مسابقات فرمول یک ۲۰۲۱ هستند و اگر بتوانیم اطلاعات مورد نیاز را از این دو تست به دست بیاوریم توسعه لاستیک را در همین مرحله متوقف خواهیم کرد.

نحوه نامگذاری لاستیک های پیرلی
در عمل پیرلی امسال همان لاستیک های فصل ۲۰۱۹ را به مسابقات آورد و قصد دارد همین کار را برای فصل ۲۰۲۱ نیز انجام دهد. بنابراین به نظر میرسد هدف از انجام این تست ها ایجاد تغییرات کوچکی در ترکیبات مورد استفاده باشد تا لاستیک ها بتوانند افزایش downforce( نیروی رو به پایین) خودروها در فصل ۲۰۲۱ فرمول یک را تحمل کنند. ماریو ایزولا افزود:

این یک لاستیک جدید نیست و یک محصول کاملا جدید هم نیست. غیر ممکن است که ما بتوانیم در طول فصل، یک ترکیب جدید و یک لاستیک جدید تولید کنیم، قصد چنین کاری را هم نداریم. هدف ما این است که چند ترکیب جدید را تست کنیم تا بتوانیم از حفظ یکپارچگی لاستیک در اثر افزایش نیروی رو به پایین خودرو ها در فصل ۲۰۲۱ فرمول یک اطمینان داشته باشیم. مقررات فنی برای کاهش نیروی رو به پایین در ابتدای فصل پیش رو دچار تغییراتی خواهند شد و ممکن است در پایان فصل با یک نیروی عظیمی مواجه باشیم، به همین دلیل قصد داریم تا این نمونه های اولیه را تست کنیم.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد