موضوعات داغ

همکاری جیلی با مرسدس بنز برای تولید نسل بعدی اسمارت

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

سال گذشته، دایملر و جیلی یک سرمایه‌گذاری مشترک ۵۰:۵۰ برای توسعه خودروهای اسمارت جدید به وجود آوردند. این شراکت با جیلی فرصت جدیدی برای احیای این نام به عنوان یک برند الکتریکی اصیل است، تلاشی برای نجات برند اسمارت که سالهاست از نظر فروش عملکرد خوبی نداشته است.

حالا این سرمایه‌گذاری شکل رسمی به خودش گرفته است، چون دایملر اعلام کرده تیم اجرایی جهانی جدید اسمارت قرار است روی عملیات این شرکت نظارت کند. این سرمایه‌گذاری مشترک، اسمارت اروپا نامیده خواهد شد و یک همکاری بین جیلی و مرسدس بنز است که بازار اروپا را هدف قرار داده است.

شانگبی تانگ، مدیر ارشد اجرایی سابق جیلی حالا ریاست اسمارت را برعهده دارد. آقای تانگ از سال ۲۰۱۵ همکاری خودش با شرکت چینی را آغاز کرد و در تکمیل کارخانه محصولات لینک اند کو در چین نقش مهمی داشت. او نقش‌های دیگری هم در گروه خودروسازی جیلی داشته است.

اعضای تیم جهانی اسمارت شامل دنیل لسکو به عنوان معاون بخش فروش، بازاریابی و خدمات پس از فروش؛ جون یانگ به عنوان معاون بخش تحقیق و توسعه؛ و اولف نستلر به عنوان معاون بخش مالی و مدیر ارشد مالی است. همه اعضای تیم اجرایی یا برای دایملر در بازارهای چینی و یا برای برندهای زیرمجموعه جیلی کار کرده‌اند.

البته دفتر مرکزی اسمارت اروپا در اشتوتگارت آلمان قرار خواهد داشت. آقای تانگ، درک آلدمن را به عنوان مدیرعامل و مارتین گونتر مدیر مالی سابق مرسدس بنز را به عنوان مدیر ارشد مالی اسمارت اروپا منصوب کرده است.

هنوز مشخص نیست آیا ایجاد تیم اجرایی جهانی جدید اسمارت، به منظور عمیق کردن روابط بین جیلی با دایملر است یا خیر. نکته مهم این است که اسمارت با یک معماری خودرو تمام الکتریکی جدید تا سال ۲۰۲۲ وارد بخش بی بازار خودرو اروپا خواهد شد.

در حال حاضر، جیلی در شرکت‌های ولوو، پولستار، لوتوس، پروتون و لینک اند کو سهام زیادی در اختیار دارد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد