موضوعات داغ

بازدید معاون وزیر صنعت از پیشرفت فعالیت‌های داخلی سازی ایران خودرو

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

صبح امروز معاون امور صنایع وزارت صمت و جمعی دیگر از مسئولین با حضور در شرکت ایران خودرو، از میزان پیشرفت این شرکت در جریان فعالیت‌های داخلی سازی و توسعه محصولات بازدید به عمل آوردند. در جریان این مراسم، معاون وزیر صنعت فعالیت‌های داخلی سازی ایران خودرو در شرایط تحریم را جهاد اکبر لقب داد.

ایران خودرو در طی دو سال گذشته دوران پر فراز و فرودی را پشت سر گذاشته است. بازگشت تحریم‌های خودروسازی و ناکام ماندن همکاری مشترک این شرکت و پژو، موجب شد تا بخشی از برنامه‌های این شرکت برای توسعه محصولات جدید به تاخیر افتد و حتی تولید برخی محصولات داخلی نیز دچار وقفه شد.

حال و پس از گذشت دو سال، ایران خودرو حاصل فعالیت‌های خود را به معرض نمایش گذاشته است تا قدرت خود در داخلی سازی و توسعه محصولات جدید با وجود مشکلات را به رخ همگان بکشد. در این مراسم شاهد حضور محصولات جدید ایران خودرو همچون رانا پلاس و دنا پلاس توربو نیز بودیم که در چندماه آتی اندکی تنوع را به بازار تزریق خواهند کرد.

رانا پلاس

در بخش دیگری از این مراسم، پیشرانه‌ها و قطعات فنی ساخته شده توسط زیرمجموعه‌های ایران خودرو نیز به نمایش گذاشته شدند که از جمله آن‌ها می‌توان به پیشرانه EF7 و پیشرانه TU3 اشاره کرد. قطعاتی نیز که ایران خودرو در تولید آن‌ها کاملا خودکفا شده است، در بخش دیگری به نمایش درآمد. اکثر این قطعات لوازم مهم پیشرانه‌های مورد استفاده در محصولات ایران خودرو هستند.

نسخه بهینه شده پیشرانه TU5‌ یعنی همان موتور EC5 نیز در قسمتی از این رویداد حضور داشت. این پیشرانه روی پژو 301 نصب می‌شود و با توجه به انتقال بخشی از دانش فنی ساخت خودروهای جدید پژو به ایران خودرو، انتظار می‌رود در آینده نزدیک شاهد استفاده از این پیشرانه یا نمونه‌های مشابه آن در محصولات ایران خودرو باشیم. در ادامه می‌توانید تصاویر این رویداد را مشاهده نمائید:

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد