موضوعات داغ

ضرر فراری به رقم باور نکردنی ۴۱۳ میلیون یورو رسید!!!

عکس نویسنده
پرهام تحصیلی
نویسنده
عکس مطلب اول

مدیر عامل فراری، لوئیس کامیلری، تأیید کرده است که ضرر تیم فرمول یک شرکت فراری ده ها میلیون دلار خواهد بود.

تعدادی کمی از تیم ها توانسته‌اند با کمترین آسیب از شرایط کرونا عبور کنند اما تیم فراری اصلا نزدیک به آنها هم نیست.

شرکت فراری نتایج بررسی های مالی خود برای سه ماه دوم سال ۲۰۲۰ را اعلام کرده است. بر اساس این نتایج فراری ضرر خالص ۴۱۳ میلیون یورویی را متحمل شده است و درآمد شرکت از مبلغ ۹۸۴ میلیون یورو به ۵۷۱ میلیون یورو کاهش یافته است.

از سوی دیگر تیم فرمول یک فراری نیز با کاهش درآمد شدیدی مواجه شده است چرا که درآمد تیم فرمول یک رابطه مستقیمی دارد با تعداد مسابقات به همین علت با کاهش تعداد مسابقات رقم پرداختی حامیان مالی نیز کاهش داشته است و از مبلغ ۱۳۱ میلیون یورو در سال ۲۰۱۹ با نزدیک ۳۷٪ کاهش به مبلغ ۸۳ میلیون دلار رسیده است.

کامیلری همچنین بیان کرده است که مسابقات فرمول یک امسال از نظر نسبت سود به ضرر بزرگترین مشکلی است که با آن مواجه شده است.

به دلیل کاهش دریافتی از سمت شرکای مالی و همچنین کاهش پرداختی های اسپانسرها به خاطر کوتاهتر شدن فصل فرمول یک ۲۰۲۰ به وضوح در ضرری بزرگ به سر می‌بریم. اما از دید ما سال مالی آینده سال بهتری خواهد بود. امیدواریم تا آن زمان مسابقات به حالت عادی بازگردند و تعداد مسابقات فصل به عدد قبلی خود برسد، به این ترتیب درآمد لازم را از بخش تبلیغات کسب خواهیم کرد. به این وجود پیش بینی ۲۰۲۱ کار سختی است اما ضرر ما در سال ۲۰۲۰ همانطور که قبلا هم فکر می‌کردیم بسیار سنگین است.

ماتیا بینوتو و رانندگان فراری
با وجود اینکه تیم فراری پس از گذشت ۴مسابقه توانسته توسط راننده جوان خود، چارلز لکلرک، دو سکو ارزشمند کسب کند اما از طرف کارشناسان فرمول یک مورد انتقاد قرار گرفته است. به نظر آنها سرعت فراری بیشتر نزدیک به تیم های میانه جدولی مانند مکلارن و رنو است تا تیم های بالای جدول.

چند روز گذشته مدیر کمپانی فراری، جان الکان، در مصاحبه ایی به این نکته اشاره کرد که فراری تا سال ۲۰۲۲ امیدی به کسب قهرمانی ندارد و هدف آنها تا آن زمان ساخت یک تیم منسجم به مدیریت ماتیو بینوتو است. کامیلری در ادامه افزود:

منکر این نیستم که خودرو ما از عملکرد مناسبی برخوردار نیست و در حال عبور از فصل خیلی سختی هستیم. از سوی دیگر رقیب ما، مرسدس، خودرو بسیار قوی دارد که از آن متنفرم. به شما اطمینان می‌دهم که تمام کارکنان تیم فراری روز و شب بر روی خودرو کار خواهند کرد، ما استعداد بسیار قوی داریم و من به بینوتو اعتماد کامل دارم. زمان مشکلات ما را حل خواهد کرد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد