موضوعات داغ

در چنین شرایطی نباید از خودروسازان توقع کیفیت داشت

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول

افزایش شدید قیمت خودروهای های داخلی با واکنش های زیادی مواجه شد و حتی وزارت صنعت، معدن و تجارت برای آرام کردن افکار عمومی، وعده تولید یک خودروی ارزان قیمت را به مردم داد، در صورتی که خودروی پراید به دلیل کیفیت و ایمنی بسیار پایین از خط تولید خارج شد و این خودرو همین حالا در نسخه 131 با قیمتی بیش از 80 میلیون تومانی و نسخه 111 آن با قیمتی بیش از 90 میلیون تومان در بازار معامله می شود که برای خیلی از مردم دست نیافتنی شده است. با این حال، احمد نعمت بخش چهره شناخته شده صنعت خودروسازی که در طول سال های اخیر تنها پیرامون زیان ده بودن خودروسازان صحبت کرده و همیشه خواستار افزایش قیمت خودرو بوده است، در روز گذشته هم به زیان ده بودن خودروسازان اشاره کرد و افزود که مردم باتوجه به شرایط کنونی، نباید از خودروسازان توقع کیفیت بالا را داشته باشند.

احمد نعمت بخش، دبیر انجمن خودروسازان با اشاره به این موضوع که افزایش جدید قیمت های خودرو کمکی به شرکت های خودروسازی نمی کند و همچنان زیان ده هستند، عنوان کرد که شرکت های خودروسازی تا زمانی که با زیان تولید کنند، نباید توقع کیفیت از آنان داشته باشیم. علاوه بر این با استانداردهایی که سازمان ملی استاندارد تدوین کرده است، امکان تولید خودروی ارزان قیمت شدنی نیست و با این استانداردها، نمی توان خودرویی با قیمت کمتر از 8 هزار دلار در جهان پیدا کرد.

به گزارش خودروبانک و به نقل از میزان، نعمت بخش در ادامه صحبت های خود اضافه کرد که تولید خودروی ارزان قیمت فقط زمانی ممکن است که استاندارد‌ها کاهش پیدا کند که در این صورت سلامتی مردم به خطر می ‌افتد. از طرفی سازمان محیط زیست به دلیل مسائل زیست محیطی با تولید چنین خودرویی موافقت نمی کند. در خصوص تفاوت قیمت خودرو‌های جایگزین پراید هم باید گفت که مقصر کاهش قدرت خرید مردم خودروسازان نیستند و طی چند سال گذشته هیچ کالایی کمتر از خودرو رشد نکرده است. در طول یکسال اخیر قیمت مواد اولیه خودرو 80 درصد افزایش پیدا کرده، درحالی که شورای رقابت مجوز افزایش 23 درصدی قیمت خودرو را صادر کرده است.

نعمت زاده بار دیگر با تاکید بر تعیین قیمت خودرو در حاشیه بازار و یا کشف آن در بورس، اعلام کرد تا زمانی که قیمت خودرو تک نرخی نشود، فساد از بین نخواهد رفت و قیمت دو نرخی خودرو منشا رانت و فساد خواهد بود. با تک نرخی کردن قیمت خودرو، دیگر نیازی به قرعه کشی خودرو هم نیست و مردم برای خرید هجوم نمی آورند و خودروسازان هم از زیان خارج می شوند!. حال وقتی خودروسازان با زیاد تولید می کنند، چرا باید توقع کیفیت را از آنان داشته باشیم؟!.

نظرات کاربران

7 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1399/5/17
با سلام
اگه دیدینش از طرف من یه گوه نخور حتما بهش بگین
اگه خودتم اومدی خبرتو خوندی که: گوه نخور
1399/5/17
به دلیل اینکه40سال به بهانه حمایت ازتولیدیاجلوی واردات گرفتین،یاتعرفه بالابستین
1399/5/17
تو چرا خفه نمیشی
در این کارخانه های فرغون ساز باید بست
1399/5/17
بی کفایت ترین مدیر درخودروسازی همین آدمه،،به این رانت باز باید گفت اون موقعه که خودرو زیادن ده و دونرخی نبود چرا صنعت خودرو پیشرفت نکرد و هی درجا زد،،، نه یه مشت زالو مثل این آقا افتادن رو صنعت خودرو،،،، کیفیت خودرو رو ببرن بالا واردات خودرو آزاد کنن بعد بیاد بگه قیمت خودرو تک نرخی بشه،،، بخدا ما مردم توقع زیادی نداریم نمیخوایم ماشین ساخت داخل در حد مرسدس و اینا باشه در حد همین چینی ها هم تولید کنن و ایمن باشن بازم خوبه،، ببین چقدر بی کیفت شدن حیف پول که بدی جای این آشغالا،،،،،،
1399/5/17
فقط خواستم بگم عجب آدم وقیح و پررویی هست این نعمت بخش.
1399/5/18
من موندم یعنی این همه متخصص و کاربلد تو مملکت داریم ، این آدم بی لیاقت که تو روی مردم میگه من مثل مردم پراید سوار نمیشم رو از کجا اوردن و چرا پرتش نمیکنن بیرون؟!!
1399/5/19
مضخرف نگو ، والا اون موقع که اوضاع شون خوب بود و تحریم نبود هم آشغال تولید میکردن