موضوعات داغ

چه خودروهایی سریع‌تر از بقیه در آمریکا فروخته می‌شوند؟

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

همه‌گیری ویروس کرونا روی فروش خودروها در آمریکا هم تاثیرات زیادی گذاشته است و طبق ادعای سایت آی‌سی‌کارز، فروش خودروها از ماه مارس تا ژوئن ۲۰۲۰ به طور متوسط ۹۷ روز طول کشیده است. در مقابل، متوسط زمان فروش پیش از کرونا از نوامبر ۲۰۱۹ تا فوریه ۲۰۲۰ حدودا ۵۸ روز بوده است.

فونگ لی مدیرعامل آی‌سی‌کارز گفته است:

تقاضای موثر برای خودروها به دلیل همه‌گیری کرونا کاهش یافته است، اما تقاضا برای خودروهای جدید نسبت به خودروهای دست ‌دوم خیلی کمتر شده است.

با این حال، خودروهایی وجود دارند که سریع‌تر از بقیه به فروش می‌رسند. این داده‌ها براساس اطلاعات بیش از ۹ میلیون خودرو جدید و دست ‌دوم به دست آمده که از نوامبر ۲۰۱۹ تا ژوئن ۲۰۲۰ به فروش رسیده‌اند. در اینجا ۱۰ خودرو جدید که زودتر از بقیه خودروها در آمریکا به فروش رسیده به جز وانت‌ها را بررسی می‌کنیم. مدل‌های شاسی بلند تقریبا تمام این لیست را تسخیر کرده‌اند، و فقط یکی از اعضای این لیست شاسی بلند نیست.

۱۰. لکسوس GX 460

لکسوس با GX 460 آغازگر این لیست است. فروش هر نسخه از این شاسی بلند لوکس اندازه بزرگ به طور متوسط ۴۶.۱ روز طول می‌کشد.

GX 460

این زمان کمتر از زمان متوسط فروش نیمی از خودروهای جدید بوده و علاوه برآن، لکسوس GX همچنین یکی از دو مدل لوکس در این لیست است.

۹. سوبارو کراس‌ ترک

سوبارو کراس‌ترک در رده نهم قرار دارد چون ۴۴.۷ روز طول می‌کشد تا یکی از آن‌ها به فروش برسد. این همچنین تنها سوبارو است که در این لیست قرار دارد و سوبارو فورستر در جایگاه دوازدهم این پژوهش قرار گرفته است.

سوبارو کراس ترک

به تازگی ۱۰۰ دلار به قیمت کراس‌ترک مدل ۲۰۲۱ اضافه شده است.

همچنین بخوانید: تست و بررسی سوبارو XV؛ ستاره پرفروش ژاپنی در ایران

۸. تویوتا راو ۴ هیبریدی

تویوتا راو ۴ یکی از پرفروش‌ترین خودروهای شاسی بلند در ایالات‌متحده در سال ۲۰۱۹ و همچنین یکی از پرفروش‌ترین خودروها در طول سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۰ است.

تویوتا راو 4

با فروش ۹۲۵۰۰ نسخه راو ۴ هیبریدی در سال ۲۰۱۹، جای تعجب ندارد که این کراس‌اوور الکتریکی در این لیست قرار دارد. براساس این پژوهش، ۴۲.۵ روز طول می‌کشد تا یک تویوتا راو ۴ هیبریدی به فروش برسد.

۷. شورولت بولت الکتریکی

حضور شورولت بولت الکتریکی در این لیست اهمیت زیادی دارد، چون تنها مدل غیرشاسی بلند و تنها مدل تمام الکتریکی این لیست است.

شورولت بولت

فروش هر بولت الکتریکی به طور متوسط ۴۱.۷ روز طول می‌کشد. البته این تنها شورلتی نیست که به سرعت در آمریکا به فروش می‌رسد.

۶. مرسدس بنز GLB

مرسدس بنز GLB در بخش خودروهای لوکس، سریع‌ترین زمان فروش در آمریکا را دارد.

مرسدس بنز GLB

به طور متوسط ۴۰.۵ روز طول می‌کشد تا یک نسخه از این شاسی بلند کوچک فروخته شود، که شاید دلیلش قیمت کمتر و کاربردی‌تر بودن آن نسبت به GLA باشد.

۵. هیوندای پالیسید

خودروهای ساخت کره‌جنوبی همچنان در آمریکا محبوب هستند و هیوندای پالیسید هم خیلی خوب روی این موج محبوبیت سوار شده است.

پالیسید

این پژوهش نشان می‌دهد فروش هر پالیسید فقط ۳۹ روز طول می‌کشد. به نظر می‌رسد که اندازه، کاربردی بودن و امکانات فنی دلایل فروش خوب این شاسی بلند باشند.

پیشنهاد مطالعه: بررسی هیوندای پالیسید در ایران؛ کره‌ای فول سایز با چشم‌های کروکودیل

۴. هوندا CR-V هیبریدی

درست مانند راو ۴، هوندا CR-V هیبریدی همچنان یکی از محبوب‌ترین خودروهای شاسی بلند در میان مشتریان آمریکایی است. این مدل در لیست ۲۰ خودرو پرفروش سال گذشته قرار داشت و در رده‌بندی امسال هم رتبه خوبی کسب کرد.

هوندا CR-V

CR-V هیبریدی جایگاه چهارم این لیست را در اختیار دارد چون تنها ۳۵.۲ روز طول می‌کشد تا یکی از آن‌ها فروخته شود.

۳. کیا سلتوس

این اولین کیا در این لیست است، اما آخرین آن‌ها نیست. فروش هر کیا سلتوس کمی بیشتر از یک ماه طول می‌کشد.

سلتوس

سلتوس به عنوان جدیدترین مدل در خط تولید این شرکت کره‌ای، فضای بار و مسافر بهتری نسبت به رقبای خود ارائه می‌دهد، و همچنین نسخه پایه آن دارای سیستم رانندگی تمام چرخ محرک است.

۲. کیا تلوراید

اگرچه پلتفرم کیا تلوراید با هیوندای پالیسید یکی است، اما سرعت فروش این کیا نسبت به رقیب هم‌وطنش بیشتر بوده است.

کیا تلوراید

تلوراید همچنین سریع‌تر از هر خودرو کره‌ای دیگری به فروش می‌رسد و برای فروخته شدن هر نسخه از آن فقط ۲۵.۷ روز زمان لازم است.

۱. شورولت تریل‌ بلیزر

بازگشت شورولت تریل ‌بلیزر به بازار آمریکا امیدوارکننده به نظر می‌رسد، چون فقط ۱۹ روز طول می‌کشد تا یکی از آن‌ها فروخته شود، و به همین دلیل صدرنشین این لیست است. قیمت زیر ۲۰ هزار دلاری تریل ‌بلیزر یکی از دلایل محبوبیت آن در آمریکاست.

شورولت تریل‌ بلیزر

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد