موضوعات داغ

فراز و نشیب های فولکس واگن بیتل در طول سال ها فعالیت + فیلم زیرنویس فارسی

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول

فولکس واگن بیتل را می‌توان یکی از نمادهای خودروسازی آلمان یا حتی خودروسازی جهان دانست. این سوسک آلمانی خودرو مردمی بود که قرار بود تا تمامی مردم آلمان را صاحب خودرو کند.

با این حال شهرت فولکس بیتل از مرزهای اروپای مرکزی فراتر رفت و این خودرو به محصولی محبوب در سراسر جهان تبدیل شد. برای مثال مونتاژ فولکس واگن بیتل تا سال‌ها در مکزیک ادامه داشت و این خودرو سهم بزرگی از ناوگان تاکسیرانی پایتخت این کشور را برعهده دارد.

محبوبیت فوق‌العاده فولکس واگن بیتل سبب شد که بعدها داس متحرک آلمانی نمونه جدیدتری از این خودرو را با نام نیو بیتل به بازار عرضه کند که در کشورمان نیز حضور یافت.

این نسخه با وجود آن‌که فولکس بیتل نام گرفته بود، تفاوت‌های منحصر به فردی با جد خوشنام خود داشت. برای مثال دیگر پیشرانه فولکس بیتل جدید در قسمت عقب قرار نداشت یا اینکه قیمت این خودرو بسیار ارزان نبود. ظاهر بیتل جدید هم تفاوت‌های فاحشی با نمونه کلاسیک پیدا کرده بود.

از بیتل کلاسیک تا بیتل جدید و حتی بیتل برقی

با این وجود همچنان بیتل جدید به برخی سنت‌ها پایبند باقی مانده بود و بسیاری از خریداران را با جاذبه نوستالژی مدل کلاسیک به سمت خود می‌کشاند. نیو بیتل در فاصله سال‌های 1998 تا 2011 در آلمان به تولید رسید و سپس خط مونتاژ آن به ویتنام منتقل شد.

تولید فولکس بیتل جدید همچنان در ویتنام ادامه دارد در حالی‌که انتظار می‌رود فولکس واگن نسل جدید این خودرو را با پیشرانه الکتریکی به بازار بفرستد. از دهه هفتاد میلادی نیز فولکس واگن گلف به تدریج جایگاه فولکس واگن بیتل را به عنوان خودرو مردمی در سبد محصولات فولکس واگن پر نمود.

فولکس بیتل یکی از خودروهای ماندگار تاریخ است که طی دوران حضور خود توانست صنعت خودرو را متحول کند و علاوه برآن طرفداران زیادی را در سراسر دنیا برای خود دست و پا کرد. حال امروز در خودروبانک، نگاهی به فراز و نشیب های این خودروی معروف و مردمی در سراسر جهان، حتی کشور عزیزمان خواهیم داشت که در ادامه می‌توانید تاریخ پر فراز و فرود فولکس بیتل را در فیلم زیر به همراه زیرنویس فارسی اختصاصی مشاهده نمائید.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد