موضوعات داغ

طرح مجلس برای تغییر سهمیه بندی بنزین از خودرو به فرد

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول

مالک شریعتی، سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به طرح فعلی سهمیه بندی بنزین که یارانه سوخت به صورت عادلانه میان خانوارهای فاقد خودرو عرضه نمی شود، اعلام کرد که در شرایط کنونی سهمیه بندی بنزین می تواند برای دارندگان وسایل نقلیه خوب باشد، اما در کشور حدود 50 درصد از خانوارها فاقد خودرو بوده و از یارانه انرژی بی بهره هستند و در شرایط فعلی نحوه توزیع یارانه سوخت عادلانه نخواهد بود و لازم است که این طرح اصلاح شود.

عزم مجلس برای تغییر در سهمیه بندی بنزین

به گزارش خودروبانک و به نقل از تسنیم، سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به تدوین طرحی از سوی مجلس برای تغییر در نحوه سهمیه‌ بندی بنزین، عنوان کرد که در این طرح که در نوبت اعلام وصول قرار دارد، پیشنهاد شده تا سهمیه بنزین به جای خودروها به تعداد افراد خانواده تعلق گیرد. در این شرایط اگر روزانه به هر فردی 7 دهم لیتر بنزین تعلق بگیرد، به طور مثال در مجموع به یک خانواده 5 نفره در طول ماه 100 لیتر بنزین تعلق خواهد گرفت.

سهمیه بنزین به ازای هر فرد چقدر خواهد بود؟

به طور دقیق، در این طرح هر فرد ماهیانه 20 لیتر بنزین دریافت خواهد کرد و پیش بینی شده است تا سامانه ای برای فروش بنزین افرادی که خودرو ندارند هم راه اندازی شود. البته این موضوع پیش بینی شده که دولت بنزین افرادی که خودرو ندارند را در انتهای ماه بردارد و به جای آن کارت بانکی افراد را شارژ کند و از این طریق بتوانند کالای ایرانی خریداری کنند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد