موضوعات داغ

سردار هادیانفر:مراجعه به دفاتر اسناد رسمی برای انتقال سند خودرو اختیاری است

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول

درحالی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور بر روی این موضوع تاکید دارد که نقل و انتقال خودرو تنها زمانی رسمی و قانونی خواهد بود که سند اصلی آن در یکی از شعب دفاتر اسناد رسمی کشور انتقال داده شود، سردار سید کمال هادیانفر رئیس پلیس راهور ناجا اعلام کرد که برای نقل و انتقال خودرو ضرورتی از جانب ما وجود ندارد و انجام این کار برای مردم کاملا اختیاری است.

افتتاح دفاتر اسناد رسمی در مراکز تعویض پلاک به کجا رسید؟

رئیس پلیس راهور ناجا در رابطه به طرح بازگشایی دفاتر اسناد رسمی در مراکز تعویض پلاک اشاره کرد و در این اخصوص افزود که در گذشته این اتفاق رخ داد، ولی بین دفاتر اسناد رسمی در این خصوص تفاهم‌ وجود ندارد. در سطح شهر تهران چند صد دفتر اسناد رسمی وجود دارد، ولی تنها شش مرکز تعویض پلاک در حال فعالیت هستند و کسانی که این طرح را ارائه دادند باید با بررسی بیشتری این موضوع را مطرح کنند.

پیشنهاد مطالعه: خریداران قبل از انتقال سند به مراکز تعویض پلاک بروند

اطراف مراکز تعویض پلاک هم بیش از هشت دفتر اسناد رسمی وجود دارد و ضرورتی ندارد در این مراکز حضور داشته باشند. کسانی که در این خصوص صحبت می ‌کنند باید قوانین را بیشتر بخوانند و از کارشناسان در این‌ خصوص استفاده کنند، در شرایط فعلی نباید به مردم استرس و تنش وارد کرد.

دفاتر اسناد رسمی یا پلیس؟

به گزارش خودروبانک و به نقل از دفاع پرس، سردار سید کمال هادیانفر در ادامه با واکنش به اظهارات برخی افراد مبنی بر لزوم مراجعه مردم به دفاتر ثبت اسناد رسمی برای نقل و انتقال سند خودرو، عنوان کرد که صحبت در این مورد در چنین شرایطی ذهن مردم را مخدوش می کند و می گویند که برای انجام فرآیند نقل و انتقال خودرو حتما باید به دفاتر ثبت اسناد مراجعه شود و مراجعه به پلیس و تنظیم سند خودرو توسط آنان وجهه قانونی ندارد، ولی خطاب به این افراد می گوییم که قانون را بخوانند و در قانون آمده است که هرکسی می خواهد نقل و انتقال خودرو انجام دهد، باید به پلیس مراجعه کند و مالک خودرو، مدارک و همچنین وسیله نقلیه باید به احراز پلیس برسد.

همچنین بخوانید: الزام نقل و انتقال سند خودرو در دفاتر اسناد رسمی

افرادی اظهارات خلاف واقع را مطرح می کنند و بهتر است که ماده 1287 قانون مدنی را مطالعه کنند. این قانون واضح و روشن می گوید که ما اصراری به اینکه مردم به دفترخانه بروند یا نروند، نخواهیم داشت و مراجعه به دفاتر اسناد رسمی برای نقل و انتقال سند خودرو کاملا اختیاری است.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1399/5/23
40 ساله که با همین بازی لازم هست و لازم نیست کلی پول به جیب زدین، شما می گید لازم نیست قوه قضاییه میگه سند نیروی انتظامی کافی نیست. واقعا خنده داره یه وسیله که به چند برابر قیمت خودش فروخته میشه از نظر شما به حد کافی گرون نیستو نیاز هست مجدد جیب مردم بیچاره با هزینه های اضافی روی انواع سند خالی بشه.