موضوعات داغ

ام وی ام 110 دست دوم کم هزینه تر است یا پراید؟

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول

اگر نگاهی به آمار و ارقام داشته باشیم، می بینیم که قشر بزرگی از خریداران خودرو در ایران بودجه محدودی دارند و اکثر خریداران در رنج قیمت زیر 30 الی 40 میلیون تومان متمرکز شده اند. با این حال تنوع خودروهای ارزان قیمت در بازار بسیار محدود است و حال با افزایش شدید قیمت ها، بعید می دانیم که مردم با بودجه زیر 30 الی 40 میلیون تومانی خود بتوانند خودرویی با کارکرد پایین خریداری کنند و ناچار به خرید خودروهای قدیمی با کارکرد بالا خواهند بود که در چنین شرایطی، استهلاک و خرابی آنان هم بیشتر می شود.

پیشنهاد مطالعه: پراید در برابر پژو 206 تولید داخل، نبرد پرفروش‌های شهری

در چنین محدوده قیمتی، مشتریان ناچار به خرید چند مدل محدود هستند که سردمدار آنها می تواند خودروی پراید باشد، هرچند در طول سال های اخیر حضور خودروهای چینی در بازار باعث شده تا تنوع خودروهای ارزان قیمت بهبودی نسبی پیدا کند و با بودجه زیر 40 میلیون تومان در کنار خودروی پراید، مشتریان می توانند خودروی ام وی ام 110 را هم در گزینه های خود قرار دهند، این درحالیست که هر دو اتومبیل توقف تولید شده و امکان خرید مدل های صفر کیلومتر آن به صورت شرکتی وجود ندارد.

حال در چنین شرایطی که قیمت خودرو سربه فلک کشیده و روز به روز به قیمت آن افزوده می شود، پا به پای آن قیمت قطعات یدکی هم افزایش پیدا می کند و متولیان قطعه سازی هم در تلاش برای افزایش قیمت آنان در بازار هستند تا زیان ده بودن خود را جبران کنند. پس لازم است که انتخاب مشتریان در بازار خودروهای ارزان قیمت دست دوم گزینه ای باشد که در صورت خرابی بتوانند از پس هزینه ها و خرید قطعات یدکی آن هم بربیایند. به همین اساس در ادامه به این موضوع خواهیم پرداخت که در چنین شرایطی آیا خرید "ام وی ام 110 کارکرده" برای مشتریان به صرفه تر است یا خرید خودروی "سایپا پراید" و نگاهی به قیمت برخی از لوازم یدکی آن در بازار خواهیم داشت که در صورت خرابی، تا چه اندازه می تواند برای مالکان خود هزینه ساز باشند.

سایپا پراید

سیستم تعلیق چند؟

معمولا سیستم تعلیق یک اتومبیل بیشترین فشار را تحمل می کند و در حالی که باید وزن اتومبیل را کامل تحمل کرده، لازم است که نیروی های عمودی وارد شده از سطح زمین را هم خنثی کرده و از انتقال آن به کابین سرنشینان جلوگیری کند و یا آن را کاهش دهد. به لطف جاده های نامناسب کشور و همچنین سرعت گیرهای زیادی که در سطح شهر وجود دارد که بعضی از آنان اصلا دیده نمی شود تا وقتی به آنان برسید یا حتی از جنبه دیگر کیفیت ساخت نه چندان خوب قطعات خودروهای ایرانی و یا وارداتی های چینی، باعث شده تا سیستم تعلیق خودروها معمولا طول عمر کوتاهی داشته باشند و خیلی زود صدای آنان بلند می شود. حال اگر یکی از دو خودروی "ام وی ام 110" و یا خودروی "پراید" را داشته باشید، چقدر لازم است که بابت سیستم تعلیق آنان در صورت خرابی هزینه پرداخت کنید؟

با کمک فنرهای عقب شروع کنیم، برای خودروی پراید می توان کمک فنرهای عقب وارداتی برند HBN را با قیمت 199 هزار تومانی خریداری کرد و یا نمونه های داخلی شرکت عظام با قیمت 279 هزار تومانی در دسترس مشتریان قرار می گیرد، درحالی که کمک فنرهای عقب ام وی ام 110 با قیمتی حدودا 313 هزار تومانی فروخته می شود و همگی آنان وارداتی هستند.

همچنین بخوانید: ام وی ام 110S جدید – خانم کوچولو چینی با مهریه ای سنگین!

برای چرخ های جلو هم کمک فنرهای ام وی ام 110 قیمتی حدود 440 هزار تومان دارد، ولی کمک فنرهای وارداتی جلو پراید را می توان با قیمت 199 هزار تومان و یا مدل های تولید داخل آن را با قیمت 290 هزار تومانی خریداری کرد.

تسمه تایم و واشر سرسیلندر چند؟

واشر نسخه های 3 سیلندر ام وی ام 110 محدوده قیمتی بین 122 الی 159 هزار تومانی دارد و واشر فلزی نسخه های چهار سیلندر آن را می توان با قیمت 99 هزار تومانی خریداری کرد، ولی پراید واشر سرسیلندر 60 هزار تومانی برای نسخه های معمولی و نهایت واشر سرسیلندر 79 هزار تومانی برای پراید یورو 4 خواهد داشت که در این بخش هم مقرون به صرفه بودن پراید را نشان می دهد. برای خرید تسمه تایم ام وی ام 110 هم نیاز به پرداخت هزینه تقریبا 240 هزار تومانی خواهید بود، اما تسمه تایم پراید در مدل های مختلف با حداقل قیمت 115 هزار تومانی شروع شده و تا کمتر از 200 هزار تومان فروخته می شود.

ام وی ام 110

مجموعه راهنما و چراغ های جلو چند؟

از قدیم گفتند که حادثه هیچگاه خبر نمی کند و اگر با ماشین یک تصادف جزیی هم داشته باشید، ممکن است که چراغ جلو و یا عقب شما آسیب ببیند و نیاز به تعویض آن داشته باشید. اگر در تصادف چراغ های های جلو آسیب ببیند، لازم است که برای خرید یک چراغ راهنمای ام وی ام 110 تقریبا هزینه 65 هزار تومانی صرف کنید و یا چراغ مه شکن آن به قیمت 70 هزار تومان فروخته می شود، درحالی که چراغ اصلی روشنایی این خودرو با قیمتی تقریبا 550 هزار تومانی فروخته می شود.

در صورتی که پراید داشته باشید، هزینه شما برای خرید چراغ جلو بسیار کمتر خواهد شد و برای مدل های معمولی با 60 هزار تومان هم می توانید مجموعه کامل چراغ جلو را خریداری کنید و یا چراغ جلوی سایپا 131 در بازار به قیمت کمتر از 130 هزار تومانی فروخته می شود. راهنمای اطراف بدنه هم جفتی 6000 تومان و یا راهنمای اصلی جلو هم جفتی 26 هزار تومان در بازار فروخته می شود که در این بخش هم می توان خودروی پراید را کم هزینه تر دانست.

ام وی ام 110 دست دوم کم هزینه تر است یا پراید؟

باتوجه به همین بخش هایی که بررسی کردیم، می توان مطمئن شد که خودروی پراید برای قطعات یدکی خود هزینه کمتری روی دست کاربرانش خواهد گذاشت و دلیل اصلی آن هم می تواند تولید داخل بودن عمده قطعات تولیدی این خودرو است، درحالی که بیشتر قطعات یدکی ام وی ام 110 وارداتی بوده و به همین دلیل هزینه بیشتری روی دست کاربرانش می گذارد.

نظرات کاربران

13 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1399/8/10
سلام.کاملا یک طرفه قضاوت کردین همچنین بدون دانش و علم کافی. دوست عزیز اینکه قیمت قطعات ۱۱۰ بالاهست و وارداتی حرفی نیست ولی با یه بار خریدن سه برابر داخلی عمر میکنه پس گران نمیخری با کیفیت میگیری! در ضمن من خودم هر دوتارو داشتم ولی ۱۱۰ رو نگه داشتم امکانات و راحتی این خودرو به مراتب بیشتر از پراید هست در مورد کمک فنر و تعلیق پراید گرد پای ۱۱۰ نمیرسه ... مطلب خیلی زیاده میدونم که نظرم رو تایید نمیکنید برا همین بیشتر از این توضیح نمیدم. در ضمن پراید با ۱۱۰ قابل مقایسه نیست آینه برقی چهار شیشه برقی هشدار نبستن کمربند مصرف کمتر ۱۱۰ محکم بودن بدنه به دلیل استفاده از آلیاژ مناسب همچون استیل و ... در مقابل پراید روغن نباتی هیچ ارزانی بی علت نیست. من عمرا پراید سوار شم. راست میگید نظرم رو تایید کنید.هه
1399/8/14
احچنننننت
1401/9/4
سلام دمت گرم خودم میخوام بگیرم خودمم همین نظر دارم که ام وی ام واقعاً بهتره چون خارجیه تولید داخل نیست پراید من هرچی دیذم همه شاسی خوردن
1399/8/15
پراید توی تصادف ایمن تره در کل هم مناسب اقایان هم خانم ها ولی ام وی ام فقط مختص خانماس هزینه های پراید از ام وی ام کمتره قدرت موتور هم اصلا قابل مقایسه با پراید نیست مدل سه سیلندر ۸۰۰ سی سی و ۴ سیبندر ۱۰۰۰ سی سی ولی پراید ۱۳۲۳ سی سی حجم داره که به راحتی برندس
1400/5/16
این چرت و پرت هات رو از کجا در آوردی اولا که ام وی ام 110 تست تصادف داده و میتونی بری ببینی دوما هیچکسی نگفته ماشینی مخصوص خانم ها یا آقایونه اگه اینطور باشه 206 هم فقط مختص خانم هاست اما مرد ها هم دارن !
بعدشم جناب بی سواد طول عمر قطعات هم به اندازه قیمت مهمه که طول عمر قطعات ام وی ام 110 بخاطر با کیفیت بودن بالا هستش و اینکه هیچوقت سی سی قدرت موتور رو مشخص نمیکنه اگه اینطور باشه پارس 3000 از بی ام دابلیو سری 7 موتور بیشتری داره ! چرا چون به نظر جناب عالی حجم موتور قدرت رو مشخص میکنه در صورتی که در عمل ام وی ام 110 طرز و فرز تر با شتاب بیشتر و واکنش بهتر نسبت به تست های درایو داره و همینطور قدرت گشتاور بیشتری داره !
+ امکانات بیشتر

پس به سادگی هرچه تمام تر و کاملا منطقی ام وی ام برندست وگرنه اگه به غیر منطقی باشه من الان 1000 تا برتری پراید به لکسوس nx200 رو بهت میگم

پس باید منطقی قضاوت کنی جناب !!!
1401/6/22
س دوست گلم پراید تو ایران از ام وی ام ۱۱۰ که نه از اسپورتیج و اوپتیما و....همه بهتره
ولی از قدرت موتور گفتی قدرت وسرعت و کند و شتاب ام وی ام ۴ سیلندر با پراید قابل قیاس نیست
یکم تحقیق کن و یک ام وی ام سوار شو بشرطی سالم و مرتب باشه بعد میفهمی من چی میگم
1400/8/7
در کل چون پراید و کلا جنسای ایرانی هر روز خرابن و جنس اصلی ندارن پس بهتره 110 بخرید با جنسای اصلی و عمر حداقل 5 ساله با قیمت معقول...
1400/8/22
من هفته ي گذشته يه ام وي ام ١١٠ مدل ٩٤ با هفتاد هزار كاركرد براي خانمم خريدم. واقعا يه سرو گردن از پرايد بالاتره. پرايد رو فوتش كني شاسيش ميخوره. ولي ام وي ام حداقل از پرايد و پژو ايمن تره. هر ٤ شيشه ي خودرو برقي اتوماتيك هست آينه ها برقي تنظيم ميشن مه شكن عقب و جلو داره ، ترمز اي بي اس و فرمون هيدروليك و دقيقي داره. نرمي ماشين نسبت به پرايد بهتره. انصافا ترمزهاي خيلي خوبي هم داره. در كل خيلي خيلي از پرايد بهتره. حداقل يه بار سوار ام وي ام بشيد بعد متعصبانه نظر بديد!!
1400/12/14
سلام. میشه بگین از نظر چپ کردن و دنده عوض کردن چطوره؟ خانمتون راضیه؟ چون من قصد خریدشو دارم. ممنون میشم بگین
1400/11/15
پراید هم کم خرج تره هم مقاوم تره هم جادار تره هم مردی تره هم احتمال چپ کردن کم تره هم راحت فروش میره و....
1401/7/26
سلام،زحمت شما قابل تقدیره
اما بهتر بود کمی اصولی تر و منطقی تر مقایسه میکردین
بی شک پراید تنها نقطه قوتش نسبت به ۱۱۰ موتور هست و خلاص
از نظر آپشن،امنیت،استاندارد،راحتی،استحلاک و... بی احترامی به ۱۱۰ هست که با پراید مقایسه بشه
من یکبار به مدت 1ماه پراید خریدم و سوار شدم زود فروختم
چون قبلش تجربه رانندگی با ۱۱۰ رو داشتم
راحتی و نرمی ۱۱۰ رو اگر به نشستن روی مبل پر از ابر و فرمون رو به نرمی دنبه تشبیه کرد،صندلی پراید رو باید به نیمکت های خشک مدرسه و فرمونش رو به سختی استخوان ران گاو تشبیه کرد
اگر یک بار تجربه داشتن این دو ماشین رو داشتین،اصلا همچین مقایسه ای رو انجام نمیدادین
1401/8/13
کسی که mvm ۱۱۰ سوار بشه دیگه پراید سوار نمیشه
1401/10/8
پراید ماشین خشک و پر سر و صدا وکم امنی هستش ولی ام وی ام 110 نرم و کم سر و صدا و پر امنیتی هستش