موضوعات داغ

درگ بین فراری 488 پیستا و فراری F40 ، قدیمی در برابر جدید + فیلم

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

بارها در مورد فراری F40 نوشته‌ایم اما هرچقدر در مورد این خودرو افسانه‌ای انزو فراری بنویسیم هنوز کافی نیست زیرا این سوپراسپرت ایتالیایی، مانند یک افسانه واقعی است. جدای از اینکه فراری F40 در مجموعه اتومبیل های عجیب و غریب و بدنام پسر صدام حسین قرار دارد، اتومبیلی است که نام آن در میان تعداد کثیری از خودروها می‌درخشد. ظاهر زیبا، طراحی ماندگار و عملکرد باورنکردنی آن هنگامی که به بازار عرضه شده بود، ستودنی ‌است.

اما این سوال پیش می آید که عملکرد فراری F40 در برابر فراری های مدرن تر، مثلاً فراری 488 اسپایدر پیستا چه صورت است؟ Lovecars به همراه مجری خود Tiff Needle تحقیقی راجع به این موضوع انجام داده است که در ویدیوی زیر می‌توانید آن را مشاهده کنید. البته هیچ چیزی نمی‌تواند مانند یک سوپراسپرت قدیمی سی ساله ناب و دوست داشتنی باشد.

سی سال تفاوت و پیشرانه‌های مشابه

با وجود چندین دهه فاصله بین تولید این دو خودرو، پیشرانه های مستقر در پشت صندلی‌های این دو اتومبیل خیلی متفاوت نیستند. هردو با پیشرانه های هشت سیلندر خورجینی تغذیه می‌شوند البته فراری 488 پیستا دارای یک موتور 3.9 لیتری بزرگتر است در حالی‌که فراری F40‌ یک پیشرانه 2.9 لیتری را در خود جای داده است.. علاوه بر آن هر دو موتور از دو توربوشارژر نیرو می‌گیرند با این تفاوت که در فراری F40، خود راننده تعویض دنده‌ها را به صورت دستی انجام می‌دهد.

البته فراری 488 پیستا بسیار قدرتمندتر است. این خودرو 710 اسب بخار قدرت (530 کیلووات) و 568 پوند-فوت گشتاور (770 نیوتن متر) تولید می‌کند درصورتی که فراریF40 حدود 471 اسب بخار قدرت (352 کیلو وات) و 426 پوند فوت گشتاور(577 نیوتن متر) خروجی ارائه می‌دهد. فراری 488 پیستا کمی سنگین تر از فراری F40 است و حدود صد کیلوگرم وزن بیشتری دارد.

همانطور که مشاهده می‌کنید، با توجه به اعداد و ارقام ،فراری 488 پیستا دست بالا را دارد ولی با در نظر گرفتن فاصله ی سنی تولید خودروها، فراری F40 نیز چندان ضعیف و بی دفاع نیست. اما این تفاوت چه تاثیری در مسابقه درگ دارد؟ در ادامه خواهیم دید.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1401/9/18
باسلام و وقت بخیر.
در صورت تمایل به خرید خودروهای خاص و برند در حد کلکسیونی با ما تماس حاصل فرمایید