موضوعات داغ

عملکرد چری آریزو 5 در تست تصادف چگونه است؟ + فیلم

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول

شرکت خودروسازی چری با همکاری شریک اصلی خود یعنی مدیران خودرو، سابقه فعالیت طولانی مدتی در بازار کشور دارد و همین سابقه طولانی باعث شده تا این برند تبدیل به یکی از معروف ترین و محبوب ترین برندهای چینی فعال در بازار کشور شود.

برخی از برندهای این خودروساز چینی با اسم مدیران خودرو و برند MVM به بازار عرضه می شود، ولی برخی محصولات دیگر به طور مستقیم تحت برند چری وارد بازار شده و در اختیار مشتریان قرار می گیرد، همچون خانواده سواری آریزو و خانواده شاسی بلند تیگو که در مقایسه با سایر خودروسازان چینی فعال در بازار کشور، توانسته سهم قابل توجهی از بازار ایران را بدست آورد.

سهم بازار چری آریزو 5

یکی از محصولات پرمخاطب چری در بازار کشور که تحت برند همین شرکت عرضه می شود، چری آریزو 5 خواهد بود که تاکنون سهم قابل توجهی از بازار کشور را به خود اختصاص داده و در مدل های مختلفی به مشتریان عرضه می شود، اما آیا این خودرو می تواند در حفظ ایمنی سرنشینان داخل کابین موفق عمل کند؟

امروز در خودروبانک نگاهی به تست تصادف این خودرو در کشور چین خواهیم انداخت که ارزیابی آن توسط معتبرترین موسسه ایمنی کشور چین، یعنی C-Ncap انجام شده و نتیجه خوبی برای این خودروی سدان چینی به همراه داشته است.

چری آریزو 5 توربو

در این تست تصادف بخش های مختلف بدنه مورد ارزیابی قرار می گیرد و می توانیم شاهد عملکرد خوب آریزو 5 در تمامی تست ها باشیم. بعد از انجام تست تصادف، این موسسه ایمنی 5 ستاره ایمنی کامل را به خودروی سدان چری آریزو 5 اعطا کرده است.

پیش از تماشای ویدیو و عملکرد چری آریزو 5 در تست ایمنی، بد نیست بدانید که نسخه معمولی چری آریزو 5 فعالیت خود را در بازار کشور با پیشرانه‌ 1.5 لیتری چهار سیلندر آغاز کرده است که در دور موتور 6150 دور بر دقیقه می ‌تواند نیروی 116 اسب بخاری و در دور موتور 3800 می ‌تواند بیشینه گشتاور 141 نیوتن متر تولید کند. برای ارسال این نیرو به چرخ های جلو نیز یک جعبه دنده 5 سرعته دستی و یا جعبه دنده‌ اتوماتیک CVT انجام وظیفه خواهند کرد.

در کنار نسخه استاندارد، چری آریزو 5 در نسخه توربوشارژر هم به مشتریان عرضه می شود که در زیر کاپوت خود پیشرانه 1.5 لیتری چهار سیلندر بنزینی دارد، ولی حالا با سود جستن از توربوشارژر می تواند خروجی قدرت 147 اسب بخاری و گشتاور 200 نیوتن متری در محدوده 1750 الی 4000 دور بر دقیقه داشته باشد که تنها توسط جعبه دنده اتوماتیک CVT به چرخ ها ارسال خواهد شد.

در ادامه می توانید شاهد عملکرد چری آریزو 5 در تست تصادف باشید که موفق به دریافت 5 ستاره ایمنی کامل از موسسه C-NCap چین شده است.

لازم به یادآوری است که موسسات مختلفی در دنیا برای تست عملکرد خودروها در تصادف ها وجود دارد که معروف ترین آنها EuroNCAP اروپا و IIHS آمریکا است که هر دو از C-NCap سخت گیرانه تر هستند. اما چری آریزو 5 تنها در این موسسه چینی مورد ارزیابی قرار گرفته که نتیجه آن را در زیر می توانید مشاهده کنید.

خرید چری آریزو 5

برای خرید این خودرو می‌توانید به شماره 09915010148 از طریق واتسپ پیام دهید، و نمایندگی رضایی روشن تهران با شما جهت مشاوره تماس خواهد گرفت. در صورت تمایل می‌توانید از طریق همین شماره با کارشناسان فروش این نمایندگی نیز تماس بگیرید. در صورت خرید از این نمایندگی در تهران، یک سال کارواش رایگان به خریدار هدیه داده می شود.

همچنین می توانید در وبسایت رضایی روشن تمامی اطلاعات محصولات مدیران خودرو را مشاهده و از آخرین شرایط فروش آگاه شوید.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1399/6/11
همین که توی متن هم نوشتید که چری فقط در موسسه چینی C-NCap مورد آزمایش قرار گرفته و نه در در NCap، خودش گویای همه چیزه! برای تست تصادف کلی ویژگی باید رعایت بشه. از کجا معلوم که چینی ها اونها رو رعایت کردن؟ از کجا معلوم که سرعت خودرو در این تست تصادف، 60 مایل (96 کیلومتر) بر ساعت بوده؟ و چرا فیلم رو بصورت صحنه آهسته و با دوربین های فیلمبرداری فریم بالا منتشر نکردن؟