موضوعات داغ

هر کارشناسی کارشناس نیست !

عکس مطلب اول

متخصصان صنعت خودرو براین باورند که بازار خرید و فروش خودروهای نو و دست دوم در ایران طی چند سال اخیر رونق گرفته ‌است. طبق آمار معمولاً افراد بین سه تا پنج سال یک بار اقدام به تعویض و یا خرید فروش خودروی خود می‌کنند.با توجه به خرید و فروش روزانه خودرو در ایران و عدم تناسب عرضه و تقاضا شاهد افزایش قیمت چشمگیر خودروها در بازار بوده ایم . همچنین بخاطر ممنوعیت واردات خودرو طی دو سال اخیر و ماندن خودروها در گمرگ و آسیب های وارد شده به این خودروهای لوکس و گران قیمت وجود کارشناسان متخصص بیشتر در بازار خودرو احساس می شود و به تبع آن حواشی و چالش ها نیز بیشتر شده است .

نمونه ای از این چالش ها که دست کلاهبرداران و سوداگران این صنعت بزرگ افتاده می توان به دستکاری کیلومتر خودرو ها یا خودروهای با کیلومتر پایین ،صفرشویی شده که به اسم خودروی صفر در بازار به فروش می رود اشاره کرد .در سال‌های اخیر به دلیل افزایش آگاهی و همچنین مواجه شدن با ضررهای قابل توجه استفاده از کارشناس خودرو مورد توجه خاص مردم قرار گرفته است . در ایران بسیاری از افرادی که به دنبال خرید خودروی دست دوم هستند به چند روش عمل می‌کنند. دسته اول از یک تعمیرکار آشنا یا مورد اعتماد درخواست معرفی خودروی تمییز را می کنند. دسته دوم از آگهی های موجود در روزنامه ها و سایت برای خودشان خودرویی را پیدا می کنند و دسته سوم هم که در جمعه بازارهای خودرو مثل چیتگر و عبدل آباد دنبال خودروی مورد نظر هستند.

اما سوال اینجاست که آیا یک مکانیک و صافکار می تواند به یک کارشناسی دقیق برسد یک کارشناسی در سه فاز انجام می شود :

اولین فاز تایید بدنه خودرو ،دومین فاز تایید فنی و موتوری و سومین فاز تایید اصالت مدارک خودرو می باشد اما نباید از این حقیقت غافل شد که هر کارشناسی کارشناس نیست یک کارشناس خوب بایدکارشناس بدنه خودرو ، کارشناس شاسی و ستون ها، کارشناس رنگ شدگی بدنه ، کارشناسی فنی موتور و گیربکس ، کارشناس آپشن و قطعات با توجه به گرانی و همچنین کارشناس حقوقی برای عقد قراراد و مسائل حقوقی خودرو باشد این از الزامات کار یک کارشناس متخصص می باشد.

با توجه به شرایط بازار خودرو و نوسانات هر روزه آن و همچنین بوجود آمدن باندهای کلاهبرداری شرکت هایی در قالب خدمات تخصصی خودرو و کارشناسی آن رونق زیادی گرفته است اما باید توجه داشت که آیا همه این شرکت ها کارشناسان متبحر یا تجهیزات لازم را دارند بسیاری از مردم امروزه با استفاده از کارشناسان خودرو سیار در محل به خرید و فروش خودرو اقدام می کنند که متحمل ضررهای زیادی شده اند اما باید به این نکته اشاره کرد با تخصص و تجربه کم و ابزارو تجهیزات ناقص می توان یک کارشناسی دقیق رسید مسلماً خیر !

مجموعه کاراٍف با داشتن کارشناسان متخصص و متبحر و همچنین تجهیزات مدرن مثل دستگاه تشخیص رنگ و ضخامت لیزری ، نور پورتابل ، دوربین های مخصوص زیر خودرو ، دیاگ های آخرین ورژن، وضعیت ظاهری بدنه، فنی، موتور و گیربکس، کارکرد خودرو، اصالت آپشن‌ها، بررسی سلامت سیستم‌های برقی خودرو ، تست دیاگ و تست رانندگی و هم چنین با ارائه برگه پشتیبانی ضمانت کارشناسی شماست را در اختیارتان قرار می دهد ما در کنار شما برای نیازهای شما و رسیدن به آرامش و اطمینان در خرید و فروش خودروی شما همراهتان هستیم .

کاراف

هدف ما در این برهه زمانی ایجاد و ارائه استراتژی و شفاف سازی در بازار خودرو و رابطه بلند مدت با مشتریان است و ماموریت کاری مان ارائه خدمات نوین با کیفیت بسیار بالا و فراتر از انتظار شما بصورت حضوری و غیر حضوری خلاصه می‌شود. برای بهره‌مندی از مشاوره تخصصی آنلاین می‌توانید به سایت کاراف (www.carf.ir) مراجعه کرده و یا با ثبت درخواست در سایت و یا تماس با شماره های 02144053950 ، 02144077157 ، 02144087352 و 09106404060 از خدمات مشاوره و کارشناسی تخصصی خودرو سفیران کاراِف در زمینه قیمت گذاری خودرو، کارشناسی خودرو و خدمات خرید و فروش خودرو بهره‌مند شوید.

این متن رپورتاژ آگهی است و خودروبانک دخالتی در محتوای آن ندارد

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد