موضوعات داغ

پژو با یک ابرخودرو به مسابقات لمان بازخواهد گشت

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

پژو از بازگشت خودش به مسابقات استقامتی لمان برای سال ۲۰۲۲ در کلاس جدید ابرخودرو خبر داد. با توجه به قانون تولید حداقل ۲۵ نسخه جاده‌ای با استفاده از پیشرانه مدل مسابقه‌ای، به زودی قرار است شاهد عرضه این مدل قدرتمند در خیابان‌ها و همچنین پیست مسابقات باشیم.

هنوز یک نام رسمی برای این ابرخودرو جدید پژو انتخاب نشده است. این شرکت در حال تولید این مدل در دفتر مرکزی خودش در پاریس است. الیویه ژانسونی مدیر فنی برنامه WEC پژو اسپورت، در این باره گفته است:

تا به امروز، ما بخشی از طراحی آیرودینامیک را تایید کرده‌ایم، چارچوب موتور انتخاب شده‌ و ما عملکرد سیستم هیبریدی و طراحی بنیادی آن را طراحی کرده‌ایم.

پژو می‌گوید که در حال ساخت شکل این ابرخودرو در تونل باد است که ویژگی فرم تابع عملکرد خواهد داشت. تصاویر منتشرشده، یک خودروی کم‌ارتفاع با گلگیرهای برجسته را نشان می‌دهند. یک باله تا پشت خودرو ادامه دارد. سه چراغ جلو و عقب عمودی ظاهر منسجمی به جلو و عقب خودرو داده‌اند.

هنوز جزییات فنی زیادی درباره ابرخودروی پژو در دسترس نیست. در بیانیه شرکت اعلام شده که این خودرو توان ۶۷۱ اسب‌بخار دارد. طبق قوانین مسابقات لمان، این مدل باید دارای یک محور جلو الکتریکی با خروجی ۲۶۸ اسب‌بخار باشد.

پژو

در مورد نسخه جاده‌ای، مقررات تصریح می‌کنند که هر شرکت باید ۲۵ نسخه تولیدی با استفاده از همان پیشرانه مدل مسابقه‌ای را حین دو سال قبل از آغاز رقابت‌ها تولید کند. البته لازم نیست این مدل دقیقا شبیه همان خودرویی باشد که قرار است در پیست مسابقات حضور یابد.

اینکه ابرخودروی پژو چطور در اختیار مشتریان قرار خواهد گرفت هنوز مشخص نیست. با این حال، چون این برند حالا بخشی از شرکت خودروسازی استلانتیس با مشارکت فیات کرایسلر است، این احتمال وجود دارد که مدل جاده‌ای این ابرخودرو در ایالات‌متحده هم عرضه شود.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد