موضوعات داغ

بستیون B70 معرفی شد؛ برند لوکس بسترن، کپی چینی کادیلاک CT5

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

خودروسازان چینی عادت بدی برای کپی کردن چیزهایی دارند که می‌بینند. به قول معروف، تقلید نوعی از تملق است، اما چنین کپی کردنی برای هیچکدام از شرکت‌ها خوب نیست. آخرین نمونه از این کار، در مدل جدید شرکت فاو یعنی نسل سوم بسترن B70 یا بستیون B70 قابل مشاهده است. این مدل به طور قابل‌توجهی نسبت به نسل قبلی خودش پیشرفته‌تر است، در حالی که طراحی جذاب کادیلاک CT5 را قرض گرفته است.

تشابهات موجود در طراحی آن‌ها کاملا مشهود است، و اگرچه فاو تلاش زیادی کرده تا تغییراتی در این طراحی ایجاد کند، اما طراحی بستیون B70 کاملا یادآور کادیلاک CT5 است.

بسترن B70

عناصر نورپردازی نیز مشابه به نظر می‌رسند، اگرچه بیشتر شبیه کادیلاک CT4 جدید هستند. البته در کنار این شباهت‌ها، شاهد تفاوت‌های کوچکی نیز هستیم. چراغ‌های جلو اطراف یک جلوپنجره منحصر به فرد قرار دارند که اصلا شبیه کادیلاک نیست. شرایط در عقب هم این‌گونه است، با یک نوار نورپردازی عریض که چراغ‌های عقب را به هم متصل می‌کند و با بدنه خودرو یکی شده است.

طراحی زیبا، موتور ضعیف

بستیون B70 جدید با نسل قبلی خودش کاملا متفاوت است، که در داخل و خارج ساده به نظر می‌رسید. بستیون B70 جدید از نظر طراحی، یک پیشرفت قابل‌توجه است؛ این مدل همچنان یک موتور ضعیف دارد - موتور ۱.۵ لیتری توربوشارژ که توان ۱۶۹ اسب بخار تولید می‌کند. این مقدار قدرت برای مدلی لوکس مثل بسترن B70 خیلی کم است. این پیشرانه در کنار یک گیربکس شش سرعته اتوماتیک یا دستی قرار می‌گیرد.

بستیون B70 جدید شاید طراحی CT5 را کپی کرده باشد، اما کمی کوچک‌تر از یک کادیلاک است؛ ۴۸۱ سانتیمتر در مقابل ۴۹۲ سانتیمتر. فروش B70 جدید قبل از پایان سال ۲۰۲۰ در چین آغاز خواهد شد.

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1399/7/11
کیفیت بنزین ایران کمه و موتور توربو به درد ما نمیخوره!
خواهشا گروه بهمن اگر این ماشین رو اورد با موتور ۱۸۰۰ تنفس طبیعی بسترن b50 یا سایر موتور های تنفس طبیعی این برند که بالا ۱۳۹ اسب بخار قدرت دارند ، بیارد!
1399/7/12
یه کاسه بده اش. به همین خیال باش. قیمت= 1.5 میلیارد ناقابل. 1.5 میلیارد دادن برای یک چینی= خریت محض العالم.