موضوعات داغ

موتور دیزلی OM355 با استاندارد سطح پنج اروپا تولید انبوه خواهد شد

عکس مطلب اول

شرکت ایدم با همکاری شرکت ایپکو، سطح آلایندگی موتور دیزلی OM355 که در محصولات ایران خودرو دیزل مورد استفاده قرار می‌گیرد را به سطح پنج اروپا ارتقا خواهد داد.

امین مرادی درباره خاصیت‌های این موتور گفته است:

OM355 یک موتور دیزلی ۱۲ لیتری شش سیلندر است که سیستم سوخت رسانی کنونی آن مکانیکی است. به منظور بهبود استانداردهای آلایندگی، این موتور به سیستم سوخت چندراهه مشترک مجهز شد. این سامانه الکترونیکی با اسپری‌های سلونوئیدی، دارای سیستم هوشمند کنترل موتور (ECU) است که کنترل سوخت را بهبود می‌بخشد و آلاینده‌های خروجی موتور را کاهش می‌دهد.

مدیر طرح موتورهای نیمه سنگین ایپکو با اشاره به مراحل توسعه این موتور گفت:

فعلا در مرحله نگاشت موتور هستیم. تا کمتر از یک ماه آینده مرحله تصدیث موتور و خودرو آغاز خواهد شد، که با همکاری شرکت ایدم انجام می‌گیرد.

وی در ادامه گفت:‌

پس از انجام فعالیت‌های نهایی نگاشت، باید آزمون‌های تاییدیه آلایندگی و مصرف سوخت طبق استانداردهای داخل کشور انجام شود. پس از تایید نهایی سطح آلایندگی توسط آزمایشگاه مورد اعتماد سازمان محیط زیست، موتور به منظور تنظیمات نهایی روی خودرو نصب می‌شود و سپس محصول نهایی برای تولید انبوه آماده خواهد شد.

او در پایان افزود:

با انجام این طرح در داخل کشور، از خروج ارز جلوگیری خواهد شد. همچنین با اجرای این طرح، زمینه برای ارتقای دیگر موتورهای تولیدی ایدم مثل OM364 و OM457 که در محصولات ایران خودرو دیزل مورد استفاده قرار می‌گیرند فراهم خواهد شد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد