موضوعات داغ

اوبر دوباره مجوز عملیات در لندن را به دست آورد

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

برای دومین بار طی دو سال، مجوز عملیات اوبر در لندن به خطر افتاده بود. اداره حمل و نقل لندن، گفته اوبر فعلا برای عملیات در این شهر مناسب و شایسته نیست، چون این شرکت اجازه داده مسافران حداقل ۱۴ هزار سفر را با افرادی انجام دهند که به دروغ خود را به عنوان رانندگان مجاز اوبر معرفی کرده بودند.

رانندگان غیرمجاز قادر بودند عکس‌های خود را روی حساب راننده واقعی آپلود کنند، که باعث می‌شد مسافران با افرادی سفر کنند که راننده موردنظر آن‌ها نبود. اداره حمل و نقل لندن گفته پس از اینکه الگویی از اشتباهات توسط این شرکت را شناسایی کرده، که برخی از آن‌ها جان مسافران و امنیت آن‌ها را در معرض خطر قرار می‌دادند، احساس کرده این اشتباهات ممکن است دوباره رخ دهند، بنابراین مجوز اوبر در لندن را تمدید نکرده است. اداره حمل و نقل لندن همچنین خاطرنشان کرد که اوبر به رانندگان رد یا تعلیق شده اجازه داده یک حساب مجزا برای خود ساخته و در این شرکت استخدام شوند.

کسب و کار پررونق اوبر در لندن

اوبر گفته بود به این تصمیم اعتراض خواهد کرد؛ این شرکت سه هفته فرصت داشت تا این کار را انجام دهد، که طی آن می‌توانست به فعالیت خودش در شهر ادامه دهد. اوبر ۴۵ هزار راننده و حدود ۳.۵ میلیون مسافر ثابت در لندن دارد.

سی‌ان‌ان گزارش داده اوبر قصد دارد یک فرآیند تطابق صورت در لندن معرفی کند تا به تایید هویت رانندگان کمک کند.

در سال ۲۰۱۷، درخواست اوبر برای ادامه فعالیت در لندن به دلیل عدم مسئولیت‌پذیری شرکتی در ارتباط با گزارش جرایم جنایی، نحوه کسب مجوزهای پزشکی، و بازرسی سوابق رانندگان رد شده بود.

استانداردهای سختگیرانه تاکسیرانی در لندن

لندن به خاطر استانداردهای سختگیرانه که ۲۲ هزار راننده تاکسی این شهر باید رعایت کنند مشهور است. نام آزمونی که متقاضیان مجوز تاکسی باید آن را با موفقیت پشت سر بگذارند آزمون دانش است. در این آزمون، رانندگان باید نام هزاران خیابان و مسیر را در مرکز لندن به خاطر بسپارند و برای بسیاری از رانندگان سه یا چهار سال طول می‌کشد تا این آزمون را با موفقیت پشت سر بگذرانند. این در حالی است که رانندگان اوبر برای جابجایی فقط به اپلیکیشن‌های مسیریابی اتکا می‌کنند.

اوبر به این تصمیم اعتراض کرده بود تا مجوز عملیات خودش در لندن را دوباره به دست آورد. هفته گذشته، یک قاضی تصمیم اداره حمل و نقل لندن برای محرومیت عملیاتی اوبر در این شهر را رد کرد و گفت اوبر برای عملیات در لندن کاملا مناسب و شایسته است. این قاضی مجوز عملیات ۱۸ ماهه برای اوبر در لندن را صادر کرده است.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد