موضوعات داغ

جیمز می فراری 308 خود را می فروشد؛ اظهار نظر جالب او در مورد این خودرو + فیلم

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

مثل هر عاشق خودرویی که کمی پولدار هم هست، جیمز می گاراژ تقریبا شلوغی دارد. حالا به نظر می‌آید گاراژ جذاب این مجری معروف در حال از دست دادن تاج پادشاهی خودش یعنی یک فراری 308 GTB است.

مهم نیست درباره گاراژ یا مدل فراری صحبت کنیم، به هر حال خودرویی که در مارانلو تولید شده باشد همیشه کاندید اصلی برای کسب عنوان تاج پادشاهی است. البته این 308 GTB تنها فراری درون این گاراژ نیست، چون مجری سابق برنامه تخت گاز (یا بهتر است او را مجری کنونی برنامه گرند تور بنامیم) همچنین یک فراری ۴۵۸ اسپشیاله دارد.

فراری 308 بهتر است یا فراری 458؟

تقریبا یک فاصله چهل ساله بین این دو مدل وجود دارد، و اگرچه کاملا مشخص است کدامیک از آن‌ها تجربه رانندگی بهتری ارائه می‌دهد، افراد زیادی به مدل‌های قدیمی علاقه دارند و ۳۰۸ را خودروی باارزش‌تری می‌دانند.

حالا جیمز می قصد فروش فراری 308 GTB مدل ۱۹۷۷ خودش را دارد، تا نشان دهد این خودرو واقعا ارزشش را ندارد. جیمز حالا دقیقا مخالف کاری را انجام داده که وقتی مردم می‌خواهند از شر خودروهای خود خلاص شوند انجام می‌دهند، اما به روش خاصی این کار را انجام داده تا مشتریان خواهان خرید این فراری شوند.

او با اشاره به طراحی شگفت‌انگیز ۳۰۸ کارش را شروع می‌کند، نکته‌ای که ما هم به آن اعتقاد داریم. او در ادامه می‌گوید که تجربه رانندگی با آن خیلی هم عالی نیست، و رانندگی با آن بیشتر خدمت به جامعه است تا اینکه راننده از آن لذت ببرد. به گفته جیمز، این شبیه آویزان کردن یک نقاشی مشهور در خارج از منزل شماست تا همه بتوانند از آن لذت ببرند. همه به جز خودتان.

او درباره عدم تمایلش به مالکیت خودروهای قدیمی گفت:

گذشته دیگه گذشته. اینطور نیست که کمی از گذشته در آثار هنری قدیمی موجود باشه. اونا الان در زمان حال وجود دارن. چطور لذت بردن از هر چیز قدیمی در زمان حال مثل لذت بردن از آن‌ها در گذشته نیست، چون دنیا تغییر کرده و ما در این مدت چیزهای زیادی را تجربه کرده‌ایم.

فراری 308

برای انتقال پیامش، او درباره تلاش برای بازسازی یک نمایش موسیقیایی قرن هفدهم صحبت می‌کند. ممکن است همه‌چیز حتی مکان، آلات موسیقی و حال و هوای آن دوران را بازسازی کنید، اما مخاطبان شما هنوز مردمی در قرن ۲۱ هستند که شانس شنیدن موسیقی هیپ هاپ یا پاپ را داشته‌اند، بنابراین به شکل کاملا متفاوتی آن را تجربه خواهند کرد.

رستومود، همچون موسیقی کلاسیک در دنیای مدرن

او سپس استدلال می‌کند که اگرچه می‌توانیم موسیقی کلاسیک را بازگو کنیم، اما نمی‌توانیم این کار را با یک خودرو قدیمی هم انجام دهیم. اینجاست که باید با جیمز مخالفت کنیم - به چنین کاری رستومود گفته می‌شود و امروزه بیش از پیش شاهد آن هستیم، مخصوصا حالا که نصب پیشرانه‌های برقی در یک خودرو قدیمی نیازمند کار کمتری است، اما تاثیر زیادی روی عملکرد خودرو دارد.

اگر می‌خواهید اطلاعات بیشتری درباره دلایل جیمز می برای فروش فراری کلاسیکش داشته باشید، یا فقط صدای آرامش‌بخش و لهجه انگلیسی او را بشنوید، این ویدیو را تماشا کنید. اگر به خرید این خودرو علاقه‌مند هستید، می‌توانید با مراجعه به سایت اعلام‌شده، از قیمت این مدل خاص مطلع شوید.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد