موضوعات داغ

تسلا احتمالا تا پایان سال ۲۰۲۰ رکورد تولید جدیدی را خواهد شکست

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

تسلا، شرکت آمریکایی سازنده خودروهای الکتریکی، تا پایان سال ۲۰۲۰ به دومین رکورد خودش در زمینه تولید دست خواهد یافت. اگر روند کنونی ادامه پیدا کند و پیش‌بینی‌ها درست باشند، این شرکت در پایان دسامبر امسال ۵۰۰ هزارمین خودرو خودش در سال ۲۰۲۰ را تولید خواهد کرد.

ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا در یادداشتی به کارمندانش گفته است:

این به سه ماهه چهارم سال بستگی دارد. لطفا هر اقدامی برای افزایش تولید می‌توانید انجام دهید. وقتی ۱۶ سال پیش تسلا را تأسیس کردیم، هرگز فکر نمی‌کردم به چنین موفقیتی برسیم، اما به لطف سخت‌کوشی و ابتکار شما، ما این فرصت را داریم تا در یکسال نیم‌ میلیون خودرو تولید کنیم. این کار دشواری خواهد بود، اما اگر بتوانیم برای اولین بار در تاریخ تسلا از تولید نیم‌ میلیون خودرو در یکسال عبور کنیم، به موفقیت خیلی بزرگی دست یافته‌ایم.

برای اینکه بدانید این رقم چقدر زیاد است، به این نکته توجه کنید که اگرچه یک دهه از فعالیت تسلا می‌گذرد، اما این شرکت از ابتدای فعالیتش تا ماه مارس امسال فقط ۱ میلیون خودرو تولید کرده بود.

علاوه بر افزایش محبوبیت خودروهای الکتریکی، موفقیت‌های فروش اخیر تسلا به دلیل عرضه موفقیت‌آمیز مدل ۳ و به تازگی مدل Y بوده است. هردو مدل فروش قابل‌توجهی داشته‌اند و مدل ۳ به چهارمین خودرو پرفروش نیوزیلند در ماه سپتامبر تبدیل شده‌ است.

کارخانه شانگهای گیگافکتوری جدید این شرکت نقش مهمی در افزایش تولیدات تسلا داشته، و قرار است تا پایان امسال به تنهایی ۱۵۰ هزار مدل ۳ تولید کند.

در مقایسه با تسلا، پورشه پارسال ۲۷۴ هزار خودرو تولید کرد. در همین حال، برندهایی مانند آئودی و بی‌ام‌و به تولید ۲ میلیون خودرو در یکسال نزدیک شده‌اند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد